Olyan versenytársaknak üzen az IBM új generációs levelező szolgáltatásával, mint a Google és a Microsoft. A Verse – amelyet a cég először idén januárban említett, akkor még Mail Next kódnevén – analitikai eszközök segítségével fogja megkönnyíteni a levelek áttekintését és kezelését, ezáltal növelve az együttműködés és kapcsolattartás hatékonyságát.
Tervei szerint az IBM 2015 első negyedében, hosztolt szolgáltatásként fogja bevezetni a Verse-t saját Cloud Marketplace-én keresztül, továbbá iOS és Android platformra mobilalkalmazást is készít, amely ugyanazokat a funkciókat kínálja majd, mint a böngészőből használható változat. A szolgáltatás vállalati díjcsomagjairól egyelőre nincs információ, de a Verse magánszemélyek számára ingyenes lesz, és később, a jövő év folyamán egy olyan változat megjelenése is várható, amelyet a szervezetek házon belül is bevezethetnek, például magánfelhő környezetben.
Hasonlóan az IBM Notes email klienséhez, a Verse is az IBM Domino levelezőszerverre támaszkodik, de míg a Notes kliens-szerver architektúrára épül, addig a Verse teljes egészében webalapú. A továbbiakban az IBM a Verse használatát fogja ajánlani a vállalatoknak, kivéve azokat a szervezeteket, amelyek saját alkalmazásokat készítettek a Notes Eclipse-alapú fejlesztői platformján.
A Verse a postaláda tartalmát további, belső és külső forrásokból elérhető információkkal gazdagítja, és az IBM más, csoportmunka-támogató alkalmazásaihoz, például a naptárhoz, a fájlmegosztáshoz és az azonnali üzenetküldéshez is hozzáférést ad, ugyanazon a kezelőfelületen.
Intelligens módon összefoglalót is készít a szolgáltatás az áttekintés megkönnyítése érdekében a legnagyobb figyelmet követelő információkról és eseményekről, és emlékezteti a felhasználót a közelgő találkozókra, határidős feladatokra. A csoportos levelezés hatékonyságát a Verse azzal növeli, hogy ismertetőt készít a listán szereplő személyekről, és bemutatja, hogy a munkakörnyezet kontextusában milyen kapcsolatban állnak egymással.
A naptár a postaláda alján jelenik meg, így a bejegyzések mindig könnyen áttekinthetők, és a szolgáltatás a leveleket is fontossági sorrendbe tudja rendezni, a Verse ugyanis idővel megtanulja a felhasználó levelezési szokásait. Az IBM továbbfejlesztette a kereső funkciót is, amellyel a felhasználók nemcsak a levelek, hanem a csatolmányok szövegében is kereshetnek. A Verse az IBM mesterséges intelligenciájához, a Watson analitikai felhőszolgáltatáshoz is kapcsolódni fog, amellyel a felhasználók a levelezés és együttműködés során összegyűjtött információkat elemezhetik.
A Radicati Research Group szerint a vállalati felhasználók egy-egy munkanapon 108 milliárd emailt küldenek egymásnak, ezért az információáradat menedzselését megkönnyítő eszközök és szolgáltatások keresettek, a piaci verseny kiélezett. A Microsoft nemrég a leveleket rendszerező Clutter funkcióval bővítette Office 365 szolgáltatását, a Google a Gmail továbbfejlesztett utódját, az Inboxot teszteli, és a Facebook is vállalati levelezőszolgáltatást indítana. Alan Lepofsky, a Constellation Research vezető elemzője anyalapunknak úgy fogalmazott, hogy az IBM analitikai és kollaborációs eszközei előnyt adhatnak a Verse-nek, amelyet a cég a felhőben a jövőben is gyakrabban bővíthet majd újabb képességekkel.