A DoubleClick felvásárlása a Google által nem jelent jelentős veszélyt az európai hirdetési piacra - döntött kedden az Európai Bizottság. Az elmúlt négy hónapban a testület alaposan megvizsgálta a 3,1 milliárd dolláros egyesülés tervét, amelyet egyébként az amerikai versenyhatóság már decemberben jóváhagyott. Az EB megállapítása szerint Microsoft, a Yahoo és az AOL megfelelően erős piaci alternatívát jelent a Google/DoubliClickkel szemben. Az EB ugyanakkor emlékeztetett, hogy a két vállalatnak tiszteletben kell tartania az európai jogszabályokat a személyes adatok védelme terén.
Elemzők szerint a döntés a Microsoftnak is előnyös, hiszen ha végül sikerül felvásárolnia a Yahoo-t, akkor nem valószínű, hogy a Google-DoubleClick precedens után a trösztellenes hatóságok megvétózzák az egyesülést.
EU: jöhet a Google
Az európai hatóságok nem ellenzik a Google és a DoubleClick egyesülését, de utaltak rá, hogy azért továbbra is figyelnek.
Hirdetés
Hirdetés