Recesszióban még fontosabb, hogy egy vállalkozás pontosan és naprakészen áttekinthesse pénzügyeit, ellenőrizze nyereségességét - mondta Kornis György, a Számadó Kft. ügyvezető igazgatója. A cég megújult termékportfólióval szerepel a ma záruló Profit Adó-Expo gazdasági és pénzügyi fórumon: számlázó- és könyvelőprogramját, valamint kisvállalati csomagját három-három változatban kínálja, amelyekhez a felhasználók a CRM és bérelszámoló program mellett további hat kiegészítő opció közül választhatnak. Az új megoldások mellett továbbra is elérhetők a Számadó ingyenes Számlázó, Könyvelő és Bér FREE termékei.
A Számadó az elmúlt hónapokban nagy erőket fordított a termékpaletta megújítására. A bevezetett új funkciók közül kiemelkedik a virtuális munkakörnyezet és az elektronikus számlázás. A virtuális irodában az egymástól távol, különböző telephelyeken dolgozó kollegák és a külső munkatársak, partnerek biztonságos módon ugyanazt a rendszert érhetik el, ugyanazokat az adatokat láthatják. Az iktató-dokumentumkezelő funkciónak köszönhetően a felek nemcsak a bizonylatokról származó rögzített információkat láthatják, hanem a szkennelt képet is.
- A megoldás egyik fontos célcsoportját a külsős könyvelővel dolgozó kisvállalatok alkotják - mondta Kornis György. - Ezzel a technológiával rengeteg egyeztetés megtakarítható, egyben olyan szintű naprakészség érhető el, ami korábban csak a közép- vagy nagyvállalatoknál létezett. Ennek előnye már az első havi áfa-zárásnál tapasztalható. A virtuális irodát kis- és közepes könyvelőirodák is használhatják, amelyek így magasabb szinten szolgálhatják ki ügyfeleiket, kevésbé téve ki magukat annak a veszélynek, hogy ügyfeleik kinövik és otthagyják őket.
Az elektronikus számlázást hosszas bizonytalanság után az elmúlt évtől törvény szabályozza, ennek megfelelően a szolgáltatói oldal is egyre inkább felkészült ezen a téren.
- Felhasználóink januártól gond nélkül fogadhatnak be és állíthatnak ki számlákat elektronikus alapon - mondta az ügyvezető igazgató. - Számla befogadásához a Számadó rendszer legfrissebb változatának ügyfelek számára ingyenes letöltésén kívül nincs teendője a vállalkozásnak, a rendszer biztosítja az elektronikus formában érkező adatok korrekt feldolgozását. Számla kibocsátásához a vállalkozásnak kapcsolatba kell lépnie az e-számlák kezelésével, hitelesítésével foglalkozó szolgáltatóval. Némi adminisztrációt követően a számlakiállítás 150-200 forintos darabára ennek negyedére vagy akár tizedére csökkenhet. Már a havi néhány tucat számlát kiállító vállalkozásnak is érdemes e-számlára váltania.