Hirdetés
. Hirdetés

Elátkozott webáruház vagy jó üzlet?

|

Fejlődnek a hazai online boltok, de nem eléggé. A nem vonzó kinézet mellett sokszor a biztonsággal is probléma lehet.

Hirdetés

Hatalmas lemaradásban vannak a hazai online boltok, nemzetközi társaik nem csak szebbek, jobbak, de legtöbbször olcsóbbak is. Mondhatjuk, hogy Amerikában könnyű online shopot nyitni, hiszen a vásárlói szokások szinte egyértelművé teszik az ilyen szolgáltatások sikerét.

A hazai igénytelenség dömpinget azonban mégsem indokolja a kisebb forgalom. A hiba valahol a fejlesztés táján gyökerezik. Sokan azt gondolják, hogy az interneten boltot nyitni olcsó és jó üzlet. Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a jó üzlethez mindenképpen megfelelő mennyiségű pénzre is szükség van, mivel ennek híján a bolt is szedett-vedett lesz.

Hibák és zsákutcák
A hazai oldalak egy része úgy gondolja, hogy elég feltölteni egy halom terméket, aztán majd özönlenek a vevők. Mindenkit ki kell ábrándítsak, a vevők többsége az interneten még mindig inkább információt keres, mint terméket. Ez persze nem zárja ki, hogy oldalainkon vásároljanak is az érdeklődők, ehhez azonban információ kell a termékről. Sok információ!

A webáruház folyamatos frissítést és állandó odafigyelést igényel, különben a vevők átmennek a konkurenciához. A termékpaletta kiválasztásakor számolnunk kell azzal is, hogyha az általunk tervezett árú kínálatot számos versenytárs forgalmazza, az óhatatlanul is kisebb bevételt jelent mindenkinek.

A bejáratott márkák esetében elképzelhető, hogy jó árakkal, rendszeres akciókkal képesek lehetünk megszerezni a vevők bizalmát, de ha nálunk pont annyiba kerül, mint a szaküzletekben, akkor nem nagy a valószínűsége, hogy sikeresek leszünk.

A túl szűk vagy túl széles áru paletta szintén veszélyes lehet. Ha valamilyen speciális terméket forgalmazunk - amivel egyedül csak mi foglalkozunk itthon - kivételt jelenthet ez alól, hiszen az exkluzivitás ebben az esetben komoly érték is lehet.

A túl sok termék átláthatatlan és idegesítő oldalakat eredményez, ezért érdemes kiválasztani egy olyan kínálatot, amelyben több siker várományos termék is található.

A vásárló továbbáll
Sokféle oka lehet annak, ha a vásárlók elkerülik online boltunkat. Első és legfontosabb az első benyomás. Randa weboldalon nem szívesen vásárol az ember. Összetákolt, gányolt fizetési megoldások esetén az okos vásárló nem adja meg adatait, sajnos a felelőtlen vevők meg igen.

Biztonsági hiányosságokkal küzdő, védtelen, vagy védhetetlen adatbázisok esetében óriási a kockázata az adatvesztésnek. Egy webshop esetében egy ilyen incidens a teljes és azonnali csődöt is jelentheti.

Tisztázatlan vásárlási és garancia feltételek esetén szintén kisebb az esély arra, hogy vásárlóra találnak termékeink. Persze nem kizárt, hogy megkapjuk ilyen helyről is a megrendelt árut, de van sajnos már ellenpélda is.

bevasarlokocsi.jpg


A túlzott olcsóság legyen gyanús, az eredeti ár töredéke pedig legyen riasztó minden vásárló számára. Az ilyen boltok egy része sokszor adathalász oldal, esetleg ideiglenes pénzszerző hely, amely néhány hét működés után egyszerűen köddé válik.

Ne próbáljunk versenyezni az ilyen gyanús oldalakkal, inkább próbáljuk kideríteni valóban normális kereskedelmi céllal üzemelnek-e, adnak-e megfelelő garanciát, illetve termékeik eredetiek-e.

Legyünk megtalálhatóak és korrektek

Az online boltok esetében is fontos, hogy a vevő be tudjon valahová telefonálni, emailt tudjon küldeni valakinek. Még fontosabb, hogy ezekre a kérdésekre választ is kapjon, mert ennek hiányában az oldal működtetése értelmetlen.

A korrekt információ a termékekről, a tisztázott garancia viszonyok, a korrekt szállítási feltételek, felhasználó barát keresőrendszerrel és átlátható vásárlási metódussal kombinálva hatékony és jól működő webboltot eredményezhet. A feltételes mód természetesen annak szól, hogy mindezt meg is kell találni a felhasználóknak.

Ne sajnáljuk a pénzt és időt arra, hogy webshopunk Google-optimalizálását szakember végezze, ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogy a keresőkben hanyadik pozíciót sikerül megszereznünk. Ha sikerült legalább néhány kereső kifejezésre az első oldalra kerülnünk, ezt folyamatos elemzéssel meg is kell tartanunk. A Google szabályváltásaival lépést tartva, oldalunkat tartalomban, és főképpen biztonsági tekintetben naprakészen működtetve esélyünk lehet a sikerre.

Semmiképpen se spammeljünk, az ilyen tolakodó reklám ugyanis inkább árt, mint használ az üzletünknek. Viszont hirdessük az oldalunkat minden legális formában, lehetőleg hatékonyan más oldalakon, esetleg kössünk együttműködéseket a gyártókkal és nagykereskedésekkel. Használjuk a kulcsszó alapú hirdetési lehetőségek, illetve építsünk saját vásárlói bázist, akiknek rendszeresen küldjük el ajánlatainkat.

Látogatóinkat kezeljük visszatérő vevőként, adataikat kezeljük üzleti titokként. Adjunk lehetőséget a visszajelzésre, illetve építsünk közvetlen kapcsolatot ki vásárlóinkkal.

Ne szégyelljünk ötleteket átvenni a jól működő külföldi oldalaktól, annak figyelemben tartásával, hogy itthon még sok mindentől idegenkedik a felhasználó. Legyünk kreatívak, de ezt se vigyük túlzásba. Általában jól tervezett funkcionalitás és az elegáns desing egyensúlya hozhatja meg a sikert. 
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.