A kínai Lenovo Group Ltd. 24 százalékos bevételcsökkenést jelentett első pénzügyi negyedévében, és ezzel már a negyedik egymást követő időszakban jegyeztek fel visszaesést, a számítógépek és az okostelefonok iránti globális keresletcsökkenés miatt.
A gyártó csütörtökön közölte, hogy a június végével záródott negyedévben 12,9 milliárd dollár volt a bevétele, ami 24 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál és elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 13,84 milliárd dollártól.
Az adózott eredmény éves összevetésben 66 százalékkal, 177 millió dollárra csökkent. Szakértői várakozások átlagában 212,5 millió dollár szerepelt. A Lenovo részvényára a hongkongi tőzsdén 1 százalék körüli mínuszban állt csütörtökön közép-európai idő szerint röviddel reggel hét óra után.
Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat számításai szerint az idei második negyedévben 16,6 százalékkal, 59,7 millióra estek a személyi számítógép (asztali számítógép, notebook és munkaállomások) szállítások világszerte.
A kínai Lenovo továbbra is az első helyen állt a negyedévben 24 százalékos piaci részesedésével úgy, hogy a cég szállításai 20,8 százalékkal csökkentek a tavalyi második negyedévhez képest, de több mint 11 százalékkal nőttek az idei első negyedévhez viszonyítva.