Az internetes megjelenés mostanra legalább olyan fontos egy cég számára mint a televízióban, rádióban vagy óriásplakátokon vásárolt hirdetések, hiszen sokszor sokkal több emberhez képesek így eljutni, mint az említett felületeken. A Google profitjának legnagyobb részét ezekből a hirdetésekből szerzi, hiszen a weblapok számára rengeteg erre szolgáló felületet ők biztosítanak és komoly fejlesztéseket végeznek azon, hogy a felhasználóknak célzott reklámok jelenjenek meg. Hamarosan azonban megemelkednek a hirdetéssel járó költségek.
November 1-től az Egyesült Királyságban 2 százalékkal, míg Ausztriában és Törökországban 5 százalékkal nőnek meg a Google hirdetési költségei. A cég azért döntött az árak megnövelése mellett, ugyanis ezekben az országokban újabb adóterheket róttak ki a tech-nagyvállalatokra.
Ezek az intézkedések egy jó ideje húzódó adóügyi kérdésre adott válaszok, hiszen az Európai Unióban régóta probléma, hogy azok a cégek, melyek rengeteg bevételt tesznek zsebre az európai felhasználók után, alig fizetnek adókat ezeknek az országoknak. Mivel az USA megszakította az egységes szabályozásról folyó tárgyalásokat, így az országok egyenként kezdtek különadókat kivetni - ennek láthatjuk most az eredményét.
A megemelkedett hirdetési költségek komoly terheket rónak a hirdetőkre, akiknek több millió fonttal emelkedhetnek meg az ilyen jellegű kiadásaik. Az adót kivető országoknak azonban a jelek szerint így is megéri a különadó, hiszen csak Angliában 500 millió font körülire becsülik az így nyert adóbevételt.
A Google szóvivője elmondta, hogy továbbra is minden adót megfizetnek, amit kiszabnak rájuk, de ezzel párhuzamosan nekik is emelniük kell hirdetések árait. Továbbá azt is megemlítették, hogy a kormányokat arra bátorítják, próbáljanak meg egy nemzetközi adóreformot létrehozni, ahelyett hogy lokális adóterheket vetnének ki.