Mintegy 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.
Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70 százalék), míg a 10-19 fős cégek 85 százaléka, a 20-49 fős cégeknek pedig 90 százalékuk rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95 százaléka kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100 százalékos a "lefedettség".
Az ágazatok közül az összes vállalkozás körében az internet elterjedése az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében. A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén, valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégeknél átlagosan az országban.
Egyre több cég csatlakozik az internetre
A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében 2005 szeptemberében 79 százalékos volt az internet-penetráció, míg egy évvel korábban 73 százalékuk rendelkezett világhálós kapcsolattal - derül ki a GKI, a T-Mobile és a Sun közös felméréséből.
Hirdetés
Hirdetés