A Kaspersky Lab és a B2B International által elvégzett felmérés szerint a cégek egyharmada nem bízik a szolgáltatókban, ez a szám 2015-ben 37 százalék volt, vagyis négy százalékkal több az előző évhez képest (33 százalék). Ez az arány megegyezik a kis- és középvállalatoknál, valamint a nagyvállalatoknál. A szolgáltatókba vetett bizalom elvesztésének fő oka, hogy 2015-ben a számítógépes incidensek 18 százalékáért a külső szolgáltatók voltak a felelősek.
A szolgáltatókkal kapcsolatos incidensek nem kevésbé veszélyesek a vállalkozásoknak, mint a közvetlen, a cég infrastruktúráját érintő kibertámadások. Mindkét esetben a következmények megszüntetésének költségei egyformán magasak: a szolgáltatókkal kapcsolatos számítógépes incidensek átlagosan 67 ezer dollárba kerülnek a kis- és középvállalkozásoknak, míg ez az összeg a nagyvállalatok esetében 3,27 millió dollárt tesz ki.
"Annak érdekében, hogy elkerüljük a károkat és biztonságos kommunikációt biztosítsunk a szolgáltatókkal, egy átfogó, többrétegű megközelítésre van szükség. Az első dolog az, hogy megszabjuk a hozzáférési jogokat a vállalati hálózat különböző területein a munkavállalóknak. Ez segít korlátozni a szolgáltató belépését a vállalat erőforrásaiba. Ügyelünk arra, hogy átfogó képünk legyen a szolgáltató IT-biztonsági rendszeréről és a végrehajtási szabályokról, melyeknek nem csupán hatékonynak és rugalmasnak kell lenniük, hanem biztonságosnak is" - mondta Konstantin Voronkov, a Kaspersky Lab Endpoint Product Management vezetője.