NTT DATA Business Solutions néven működik immár az itelligence. A márkanevek egyesítése az anyacég NTT DATA globális növekedési stratégiájának megfelelően április elsején a magyar piacon is életbe lépett. Miközben az üzlet zavartalanul megy tovább, az új név tartalma bővül, ígérik a hazai leányvállalat vezetői.
A két márkanév már jó ideje együtt jelenik meg, mivel az NTT DATA 2012 óta az itelligence százszázalékos tulajdonosa. A világ egyik legnagyobb SAP-partnereként az itelligence | NTT DATA Business Solutions a tavalyi naptári évben például több mint 1 milliárd euró árbevételt ért el SAP-megoldásokhoz fűződő tanácsadói, menedzselt és ügyfelekkel közös innovációs szolgáltatásaival. Április 1-jétől azonban a cég - az anyavállalat további globális növekedést célzó stratégiájával összhangban - NTT DATA Business Solutions AG néven folytatja tevékenységét.
Egyesített márkaneve alatt az NTT DATA Business Solutions AG továbbra is önálló vállalatként működik, a világ 30 országában több mint 10 ezer alkalmazottal és a meglévő menedzsment irányításával. A néven és a pirosból kékre váltó arculaton túl mi változik mostantól a hazai piacról nézve, kérdeztük Földháziné Szakács Zsuzsannát és Németh Róbertet, az NTT DATA Business Solutions Kft. két ügyvezető igazgatóját.
Földháziné Szakács Zsuzsanna és Németh Róbert, az NTT DATA Business Solutions Kft. ügyvezető igazgatói
Computerworld: A brand egységesítése és a jól ismert márkák megtartása mellett egyaránt érvek sorakoztathatók fel. Miért döntött a cégcsoport az egyesítés, a ONE NTT DATA branding mellett?
Földháziné Szakács Zsuzsanna: Az itelligence AG az SAP legmagasabb fokozatú, Platinum partnere, ami azt jelenti, hogy a szoftvercég újgenerációs üzleti alkalmazásait és hozzájuk készült, saját fejlesztésű megoldásait saját adatközpontjaiból, szolgáltatásként is kínálja az ügyfeleknek a világ számos országában. Az SAP-ökoszisztéma egyik legismertebb tagjává emelték ezek a kompetenciák az itelligence-t, a hazai piacon pedig mi vagyunk az egyetlen platina fokozatú partner.
Felfigyelt erre az NTT Data is, első nemzetközi szakmai befektetése 2008-ban az itelligence AG többségi részesedésének megszerzése volt, amit négy évvel később száz százalékra emelt. A két cég az óta mindent elért, amit a márkák együttes megjelenése mellett elérhetett. Az NTT DATA a világ nyolcadik legértékesebb - és egyik leggyorsabban növekvő - márkája az IT-szolgáltatási piacon, amely a tízes élmezőnyben szerepel mind az üzleti, mind az informatikai szolgáltatások szegmensében. Az évek alatt előkészített és most markánsan megjelenő ONE NTT DATA branding nem titkolt célja, hogy a csoport rövidtávon a piac öt legnagyobb szereplője közé kerüljön. Az NTT DATA Business Solutions ehhez még hangsúlyosabbá teszi a csoport SAP-központú üzleti megoldásainak kínálatát, mind a kis- és középvállalati szektor, mind a nagyvállalatok számára.
CW: Miközben a márkaváltás fordulópont minden vállalat életében, az üzletben létfontosságú a folytonosság. Hogyan egyensúlyozható a kettő a gyakorlatban?
Németh Róbert: Ügyfelekkel, partnerekkel és szolgáltatókkal kötött szerződéseink változatlanul élnek, megkezdett projektjeink zökkenőmentesen futnak. Az NTT DATA Business Solutions ugyanúgy működik a hazai piacon, ahogyan az itelligence Hungary tevékenykedett az eddigiekben, beleértve a Software AG és az Open Text megoldásaihoz fűződő kompetenciáink továbbvitelét is, ez a folytonosság alapvető.
Egységes márkanevünk alatt a 130 ezer fős NTT DATA színeiben változatlanul a csoport SAP-fókuszú üzleti megoldásait jelenítjük meg, kínálatunk azonban anyacégünk szélesebb portfóliójával bővül. Palettánkra többek között Amazon Web Services és Microsoft-alapú megoldásokat is felveszünk. A vállalatirányítástól kezdve a folyamatmenedzsmentig és tartalomkezelésig ívelő, átfogó üzleti megoldásainkat például a szerteágazó digitalizációs igények szerint többfelhős környezetben is támogatjuk.
CW: Milyen újdonságokra számíthatnak mostantól az NTT DATA Business Solutions hazai ügyfelei?
FSZZS: A tavalyi évben felgyorsult digitalizáció további lendületével számolunk kiemelt fókuszterületeinken, az autóipartól, a gyártástól kezdve a logisztikán és szállítmányozáson át a kereskedelemig. A portfóliónkba kerülő új technológiákat mostantól a csoport másik hazai leányvállalatával, az NTT Magyarország csapatával közösen, illetve a térségbeli testvérvállalatokkal együttműködve támogatjuk, mivel az anyacég stratégiájának megfelelően a nemzetközi megjelenés is céljaink között szerepel.
NR: Újgenerációs SAP-megoldásaink között a kis- és középvállalati Business One és a nagyvállalati S/4HANA mellett az SAP Business ByDesign ERP-megoldását is kínáljuk, amely a magyar piacon eddig nem volt elérhető. A nagyobb középvállalatokra szabott, felhőalapú megoldást lokalizáltuk, így rendkívül jól illeszkedik a hazai vállalatok igényeihez. A klasszikus R/3-mal rendelkező ügyfeleink számára az SAP által tanúsított konverziós eljárást kínálunk az S/4HANA átállás felgyorsítására és hatékonyabbá tételére. Növekedtünk tavaly is, és a továbbiakban is erre számítunk a vállalatirányítás digitális, felhőre épülő átalakításával.