Esetenként a márkát ért károk összege a kis-és középvállalatok esetében átszámítva több mint 2 millió forint volt, míg a nagyvállalatoknál ez az összeg meghaladta az 58 millió forintot. Ezekre az eredményekre a Kaspersky Lab és a B2B International által elvégzett közös tanulmány mutatott rá, amely több mint 5500 informatikai szakember közreműködésével készült 2015-ben.
A fogyasztói bizalom elvesztése gyakran vezet alacsonyabb profithoz, és akár csőddel is végződhet. A reputációban okozott kár közvetlenül függ attól, hogy az incidens közismertté válik-e. A válaszadók 22 százaléka állította, hogy az eset kiszivárgott a médiába és így nagy nyilvánosságot kapott a cégen belül történt eset.
A márka hírnevét érintő veszteség mértékét meg lehet állapítani abból, hogy a cégnek mennyit kell a helyreállításra költeni. Az elmúlt egy évben minden negyedik európai cég (24 százalék) kénytelen volt külső PR tanácsadók segítségét kérni. Érdekes módon, az elmúlt három évben a cégek elkezdtek egyre nagyobb figyelmet fordítani a pozitív megítélés fontosságára. Összehasonlítva a tavalyi eredményeket a 2013-as évvel, 5 százalékkal nőtt azoknak a vállalatoknak a száma, akik külső kommunikációs tanácsadókhoz fordultak segítségért.
"Nem számít, hogy mennyire kicsi vagy nagy egy cég - a sérült hírnév minden üzletnek ugyanúgy árt." - mondta Konstantin Voronkov, a Kaspersky Lab Endpoint Product Management vezetője. "Ilyen körülmények között fontos, hogy minden lehetséges intézkedést megtegyünk az informatikai biztonság érdekében. A vállalat IT infrastruktúrája minden elemének komplex, többszintű védelemre van szüksége, amely segít megóvni a bizalmas vállalati információkat az illetéktelen személyektől."