Hirdetés
. Hirdetés

Dollármilliókat kap a BuzzFeed a Facebook és az Instagram számára készített tartalmakért

|

A partnerség a vállalatok közötti, évek óta tartó kapcsolat legújabb állomása.

Hirdetés

A partnerség a digitális kiadó és a közösségi médiaóriás évek óta tartó kapcsolatának legújabb állomása. A Facebook anyavállalata, a Meta META dollármilliókat fizet a BuzzFeednek, hogy több alkotót hozzon a közösségi médiaóriás platformjaira - állítják bennfentesek a The Wall Street Journal szerint.

A partnerséget akkor hozták tető alá, amikor mindkét vállalat felkarolja az alkotói gazdaságot, amelyben az egyének videók és más tartalmak közzétételével nagy közösségi média közönséget építenek, és gyakran pénzt keresnek a reklámokkal vagy márkaszponzorációval.

A tavaly megkötött, közel 10 millió dollárra értékelt megállapodás részeként a BuzzFeed beleegyezett, hogy segít létrehozni a Meta platformjai számára az alkotói tartalmakat, és képzi az alkotókat, hogy növeljék online jelenlétüket. A BuzzFeed, amely a kezdeti idők óta olyan vírusos tartalmakról ismert, mint a listázások és kvízek, segít az alkotóknak megérteni, hogy mitől talál a tartalom széles körben visszhangra.

A partnerség a vállalatok közötti, évek óta tartó kapcsolat legújabb állomása. A BuzzFeed nagyrészt a Facebookon vírusként terjedő tartalmakra építette üzletét, és a közösségi médiaóriás rendszeresen kereste a kiadót, hogy segítsen az internetes kultúra trendjeinek megragadásában.

Hirdetés

Az elmúlt években az alkotók a TikTok, a kínai ByteDance videomegosztó alkalmazása felé fordultak, amely a fiatalabb közönség körében népszerű. Az eMarketer piackutató cég szerint a TikTok globális felhasználói bázisa tavaly 18 százalékkal nőtt, míg a Facebook stagnált, az Instagram pedig 2,75 százalékkal bővült. A Meta legutóbbi eredményjelentésében azt mondta, hogy közel kétmilliárd ember használja naponta a Facebookot.

Tavaly a Meta bejelentette, hogy nem fizet többé a hírkiadóknak azért, hogy a tartalmaikat a Hírek fülön szerepeltessék, és az erőforrásokat átcsoportosítja az alkotói üzletág növekedésére. A vállalat 2020-ban indította el az Instagram Reels-t, hogy felvegye a versenyt a TikTokkal.

A BuzzFeed, amely 2021 végén egy speciális célú felvásárlási társasággal való egyesülés révén került a tőzsdére, az utóbbi negyedévekben veszteséges volt, és részvényeivel nemrég 1 dollár körül kereskedtek. A BuzzFeed tavaly év elején jelentette be, hogy megszorításokat hajt végre hírrészlegén, mivel igyekezett nyereségessé tenni az üzletágat. A digitális médiavállalat ugyanakkor bejelentette, hogy megduplázza alkotói hálózatát.

Arról nincs hír, hogy a Meta fizet-e más kiadóknak azért, hogy alkotói tartalmakat hozzanak létre. Mivel a Meta az évek során rendszeresen változtatott a fókuszán - bizonyos típusú tartalmaknak elsőbbséget adva a felhasználók feedjeiben -, sok kiadóhoz hasonlóan a BuzzFeed is módosította stratégiáját, hogy továbbra is nagy közönséghez jusson el.

A Meta 2016-ban 50 millió dollár kifizetéséről állapodott meg számos kiadóval, köztük a BuzzFeeddel, hogy élő videós tartalmakat készítsenek a platform számára. A közösségi médiaóriás végül megszüntette a programot, mivel megváltozott a videós megközelítése. A BuzzFeed legutóbbi eredményjelentésében a felhasználók által az oldalain eltöltött idő csökkenését részben a Facebook-felhasználók csökkenő forgalmának tulajdonította.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.