Az Apple az elmúlt években tizenegy saját márkakereskedést (Apple Store-t) nyitott Kínában, és számos nagy disztribútor is forgalmazza a termékeit. A gyártó továbbra is agresszív terjeszkedési politikát folytat, a közeljövőben tizennégy új Apple Store-t fognak nyitni az országban – jelentette ki Tim Cook, az Apple vezérigazgatója csütörtökön, a Sina Newsnak adott exkluzív interjújában.
Cook szerint Kína hamarosan „lekörözheti” az Egyesült Államokat, és az Apple legnagyobb és egyben legfontosabb piacává nőheti ki magát. Annak ellenére is, hogy a vezérigazgató elmondása szerint az elmúlt években alaposan meggyűlt a bajuk a termékbevezetésekkel; a hosszú és körülményes engedélyeztetési procedúra miatt a cég újdonságai csak késve jelenhetnek meg a kínai piacon.
„Megpróbáltuk összehangolni saját folyamatainkat az engedélyeztetési procedúrával, és csökkenteni a kínai és más országokbeli termékbevezetések közötti időkülönbséget” – mondta a CEO, hozzátéve, ez az utóbbi időben egyik legfontosabb feladatukká vált.