A tanulmány során 12 iparágból, 13 országból 941 vállalatvezetőt kérdeztek meg a digitalizáció jelenlegi és várható hatásairól.
Annak ellenére, hogy az új digitális eszközök és üzleti modellek átformálhatják az üzleti szférát, a felmérés azt mutatta, hogy a vállalatvezetők 45 százaléka még nem látja szükségesnek, hogy a témával felsővezetői szinten.
A megkérdezettek minden iparágban jelentős változásokat várnak, beleértve a piaci részesedéseket érintő átalakulásokat is. A válaszadók szerint a digitalizáció legerőteljesebben a technológiai termékek és szolgáltatások területét, továbbá a média és szórakoztató ipart, a telekommunikációt, a pénzügyi szolgáltatásokat és a kereskedelmet érinti.
A hagyományos vállalatok közel harmada ugyanakkor kivár, azt remélve, hogy utánozhatja majd a sikeres versenytársakat. A válaszadók 43 százaléka nem látja a digitalizációban rejlő kockázatokat, vagy nem foglalkozik ezekkel, és csak a megkérdezett vezetők 25 százaléka áll proaktívan a jelenséghez - olvasható a felmérésben.
A jelentés rámutatott továbbá, hogy a változások ütemét elsősorban a tőkeerős startup cégek, a digitálisan aktív versenytársak, illetve az egyes ágazatokba kívülről érkező szereplők diktálják.