A Logitech ma bejelentette, hogy felvásárolta az otthoni hálózatokra épülő zenei rendszerek fejlesztésében úttörőnek számító Slim Devices vállalatot. A Slim Devices termékei - mint például a közismert Squeezebox vagy a nemrégiben megjelent Transporter - lehetővé teszik, hogy a lakás több szobájában is kiváló minőségű digitális zenét hallgathassunk egyidejűleg, legyen az akár egy internetes rádióadás, akár a számítógépen vagy egy hálózati eszközön tárolt zene. A Logitech a magántulajdonban lévő, kaliforniai székhelyű Slim Devicesre 20 millió amerikai dollár és előirányzott célok teljesítéséhez kötött plusz díjak fejében tett szert.
"A Slim Devices felvásárlásával a Logitech a digitális zene és házimozi-vezérlés területén szerzett tapasztalatára építve egy felemelkedőben lévő piacot céloz meg" - mondta Guerrino De Luca, a Logitech elnök-vezérigazgatója.
Squeezebox demó
A Parks Associates kutatóvállalat nemrégiben készült felmérése szerint az Egyesült Államok internet kapcsolattal rendelkező háztartásaiban a megkérdezett zenerajongók közel ötven százalékát nagyon érdekelte egy olyan megoldás, amivel bármilyen dalt akárhol a lakásban meghallgathatnak; a megkérdezettek egyharmada pedig szívesen hallgatott volna internetes rádióállomásokat vagy a számítógépen tárolt zenéket a hifitornyán. Tricia Parks, a Parks Associates vezérigazgatója szerint: "Előrejelzéseink azt mutatják, hogy a zenei letöltések, internetes rádió- és zenei előfizetések forgalma közel 1 milliárd dollár lesz 2006-ban, csak az Egyesült Államokban. Számításaink szerint ez az összeg az 2010-re évi 3 milliárd dollár fölé fog emelkedni. Ezek a számok ugyanakkor még nem tartalmazzák a szükséges vezérlők és illesztők hardvereladásaiból származó bevételeket."
Transporter demó
A Slim Devices vállalatot 2001-ben alapította Sean Adams vezérigazgató, akihez műszaki igazgatóként Dean Blackketter csatlakozott. A cég egy nyílt forráskódú fejlesztői közösséggel együtt dolgozva fejlesztette ki a SlimServer szoftvert, ami a Squeezebox és a Transporter termékek alapja lett; valamint a SqueezeNetwork megoldást, ami ezeknek az eszközöknek számítógép segítsége nélkül is tud internetes tartalmakat továbbítani. A Logitech formatervezésben és hangrendszerekben szerzett tapasztalata jól jön a Slim Devices csapatának is, akik a szellemi tőke mellett marketing erőforrásokat és terjesztői hálózatokat is nyernek az üzleten, hiszen a Logitech termékeit számos szórakoztatóelektronikai kiskereskedő árulja a világ sok országában.