A megnövekedett igényeknek a bankfiókok meghosszabbított nyitvatartásával is próbáltak megfelelni. Ennek ellenére mégis előfordult, hogy az interneten már a belépés sem mindig volt lehetséges, ha mégis sikerült, akkor nem lehetett tranzakciókat végezni. Több pénzintézet internetes ügyfélszolgálata leállt rövidebb-hosszabb időre, de péntek délutánra szinte mindenütt helyreállt a rend. A CIB Banknál elmondták, hogy rendszerük a korábban megszokott forgalom kétszeresét még fel tudta dolgozni, de ügyfeleik aktivitása miatt jelenleg is gondok vannak a rendszerrel.
A fokozottan magas érdeklődésnek és a többszörösére növekedett tranzakciós számnak a hatása volt, hogy az ügyfélkiszolgálást támogató rendszerek túlterhelődtek. Ez a terhelés rendkívülinek számít, amire a rendszerek nem rendelkezhetnek kellő kapacitással, hiszen az utolsó napok forgalma többszöröse volt az átlagnak, meghaladva a biztonsági ráhagyásokat is. A kialakult helyzet várhatóan nemsokára normalizálódik, így reményeik szerint hamarosan visszatérnek a dolgok a régi kerékvágásba.
Belefulladtak a kamatadóba a bankok
Több bank internetbanki elérhetősége is lefagyott, az elmúlt napokban a rendszerek nem mindig voltak képesek követni az ügyfelek befektetési kedvét.
Hirdetés
Hirdetés