Hirdetés
. Hirdetés

Bejött a második negyedév a Google-nek

|

A forgalom és a nyereség is nőtt az elmúlt három hónap során.

Hirdetés

Sőt, az előrejelzések azt mutatják, hogy a Google legerősebb üzletága, az online reklámozás további növekedési potenciált is magában rejt.

Hirdetés

A Google új kereskedelmi vezetője, Ruth Porat korábban a Morgan Stanley bank tanácsadója volt, így természetesen tisztában van azzal, hogy mit is várnak el a tőzsdei befektetők egy olyan óriáscégtől, amelyben fantáziát látnak. Így a kereskedelmi igazgató asszony fontosnak tartotta kiemelni azt, hogy a Google az elkövetkezőkben szeretné költségeit kordában tartani. Emellé a nyilatkozat mellé érkeztek meg a technológiai vállalat jó számeredményei is, így nem csoda, hogy a tőzsde pozitívan fogadta a jó híreket és a pénteki nap folyamán az amerikai tőzsdén a Google részvények 13 százalékos növekedést értek el. Ezzel az emelkedéssel a Google értéke meghaladja a 400 milliárd dollárt.

"Az értéknövekedés elérésének érdekében éppen erre az erős pénzügyi beszámolóra volt szükség" - fejtette ki Mark Vickery, a Zacks Investments Research befektetési elemző munkatársa.

Így tehát azok a félelmek - amelyeknek többen hangot adtak - hogy esetlegesen a Google vezető üzletága - az online reklámozás - leszálló ágba kerülhet nem következtek be, sőt a Google online reklámozási üzletága mintegy 11 százalékkal növekedett, elérve a 16,02 milliárd dolláros összeget.

Azonban a Google-nek új kihívásokkal is szembe kell néznie: egyrészt erősítenie kell piacát a mobileszközökön, hisz eddig tradicionálisan leginkább a klasszikus PC-eszközök bizonyultak a legjobb online reklámfelületnek, emellett fel kell vennie a harcot olyan konkurensekkel szemben is, mint például a Facebook.

 

Ennek érdekében a Google-nek valószínűleg tarifacsökkentésre van szüksége. Érdekes megfigyelni azt, hogy a Google átlagos, klikkelésszám utáni bevétele 11 százalékkal csökkent, azonban ezt a csökkenést kiegyenlítette az összességégében magasabb klikkelésszám.

Emellett a Google a mobileszközök reklámpiacán is erősödni látszik, valamint - sokak várakozásával ellentétben - a Youtube platformon is erősödik - azonban erről Porat egy nemrégiben tartott zárt konferencia alkalmával nem közölt számszerű adatokat.

Ruth Porat viszont megnyugtatta a befektetőket, vagyis a Google nagyrészvényeseit, hisz a vállalat kiadásai - leginkább az új technológiai projekteknek köszönhetően (autonóm, vezető nélküli autó vagy akár a Google Glass) az elmúlt időszakban nagymértékben nőttek, viszont a bevételi oldalt túlnyomó részben még mindig az online reklám üzletág biztosítja. "Az elkövetkező időszakban nagyon kell figyelnünk arra, hogy a technológiai fejlesztésekbe fektetett összegeket okosan adagoljuk" - fejtette ki a Google kereskedelmi vezetője.

Gazdasági elemzők szerint a befektetők továbbra is bízhatnak az internetes óriásban, hisz a Google az elmúlt időszakban mintegy 11 százalékkal, 17,7 milliárd dollárra emelte meg forgalmát, emellett bevétele is 13 százalékkal emelkedett, 14,35 milliárd dollárra. Emellett a technológiai céget jelen pillanatban az erős amerikai dollárárfolyam is segíti.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.