A fejlesztő tájékoztatása szerint az összegből a Duolingo platformját még inkább felhasználóbaráttá, személyesebbé és hatékonyabbá fejlesztik, valamint az alkalmazás tovább terjedhet az oktatási intézményekben is.
Az applikációt több mint 100 millió - ezen belül is 620 ezer magyar - felhasználó töltötte le világszerte, az iskolák számára elérhető felületen pedig több mint 100 ezer tanár regisztrált, egyesek a nyelvkönyveket helyettesítették a rendszerrel, mások az alkalmazás teljes tanmenetét használják.
A Duolingo mobil-alapú, egyénhez alkalmazkodó és játékos felülettel rendelkezik, a vállalat mesterséges intelligenciával foglalkozó csapata minden felhasználói kattintást részletesen elemez, az adatokat pedig arra használják fel, hogy kifejezetten egyénre szabott, adaptív nyelvkurzusokat hozzanak létre.
A cég korábbi tájékoztatása szerint crowdsourcing modellen keresztül teremti elő a működéséhez szükséges forrásokat. Miután egy felhasználó megtanulta például az ételek megnevezését, lefordíthat egy menüt. Ezeket a fordításokat a cég továbbértékesíti nagy, nemzetközi médiavállalatok számára. A Duolingo első ilyen jellegű ügyfelei között volt a CNN és a BuzzFeed amerikai hírportál.
A vállalat megalakulása óta több kockázatitőke-befektetőtől is kapott támogatást, így a Union Square Venture 2011-ben 3,3 millió dollárt, a NEA 2012-ben 15 millió dollárt, Kleiner Perkins Caufield&Byers pedig 2014-ben 20 millió dollárt invesztált a cégbe.