Az AquaLogic Commerce Services funkciói három területet ölelnek fel. Egyrészt a termékek értékesítését támogatják - az alapfunkciókon kívül az ügyfeleket intuitív bevásárlókosár segíti és a találatok organikus rangsorolása, amivel optimalizálható a keresés. Az eszköz megoldja az értékesítéshez kapcsolódó belső folyamatok informatikai támogatását is, karban tartja a termékkatalógust és az ügyfélprofilokat, kezeli a megrendeléseket, segíti a különböző promóciók lebonyolítását, valamint a megtérülés vizsgálatokat. A szoftver feladatainak harmadik körét az integráció adja. Az áruház értékesítési felülete a segítségével integrálható más, kulcsfontosságú vállalati rendszerrel, mint például a vállalatirányítási (ERP), ügyfélkapcsolat menedzsment (CRM), üzleti folyamatkezelés, üzleti intelligencia (BPM, BI) és ellátásilánc menedzsment (SCM) alkalmazásokkal.
A BEA AquaLogic Commerce Services most megjelenő verziója integrálható mind a BEA WebLogic Server, mind pedig a BEA WebLogic Portal termékekkel. Későbbi verzióját a BEA AquaLogic Interaction portál is támogatni fogja - jelentette be az Alerant Zrt., a BEA-termékek magyarországi disztribútora.
A BEA által készített felmérések azt mutatják, hogy a következő két év során az online cégek több mint 58 százaléka fogja tökéletesíteni jelenlegi honlapját, és 22 százaléka vásárol majd új platformot. A többcsatornás értékesítési rendszerrel rendelkező vállalatok 66 százaléka is olyan változtatásokat vezet be jelenleg, melyek segítségével ügyfeleiket szorosabban látókörükbe vonhatják. Ennek érdekében elsősorban négy területre, az értékesítés támogatására, az adatkezelés központosítására, valamint az ügyfél menedzsment és készletgazdálkodási rendszerek átláthatóbbá tételére összpontosítanak.