Az Egyesült Államokban komoly szabályai vannak a nyílt részvénytársasággá válásnak, többek között bejelentést kell tenni az ország Értékpapír- és Tőzsdefelügyeleti Bizottságánál (Securities and Exchange Commission, SEC), részletes információkat szolgáltatva a vállalat gazdasági adatairól. Jó ideje foglalkozik már a Groupon a magántőke még erőteljesebb bevonásával, ezért egyszer már felkereste az SEC-t, ám a minap újra kénytelen volt tiszteletét tenni a felügyeletnél. Időközben ugyanis megváltoztak a körülmények.
A Groupon robbantotta a ki az online kuponos vásárlás forradalmát, rávéve az embereket olyan, számukra érdekes új szolgáltatások kipróbálására, melyek áraiból durva kedvezményeket (nem ritkán a boltihoz képest akár 70-80 százalékkal alacsonyabb árakat) biztosítanak. Noha a vállalkozás veszteséget termel, hatalmas tempóban növekedik, egy újfajta internetes lufit produkálva - hacsak időközben nem tudja magát valamilyen módon nyereségessé tenni. A Groupon veszte ugyanis az lehet, hogy működési modellje nagyon alkalmazott-igényes, azaz az új üzletek megkötéséhez újabb és újabb sales-esek kellenek. Az így elszabaduló bérköltségeket pedig - a nemrég nyilvánosságra került adatok szerint - nem tudja ellensúlyozni a bevételek bővülése.
Mindazonáltal a vállalat vezetése bizakodó, ezért fordult még júniusban a tőzsdefelügyelethez IPO-ra, azaz elsődleges részvénykibocsátásra vonatkozó terveivel. Az azóta eltelt két hónap alatt azonban felhősebbé vált a Groupon ege: elsősorban az új felhasználók toborzásának költsége ugrott meg az eredetileg becsülthez képest. Júniusban még arról tájékoztatta az SEC-t a cég, hogy 2010 során nagyjából 60 millió dollár körül alakul működési bevétele, míg az idei első negyedév során 81 millió dolláros eredményt hoznak. A héten azonban újabb számokat tartott fontosnak nyilvánosságra hozni a Groupon, így 345 millió dolláros online marketingkiadásról adott számot, illetve operatív veszteségének mértékét is növelte 420 millió dollárra a tavalyi évre, és 117 millió dollárra az idei évre vonatkozóan.
Mindez több gazdasági elemző szerint komoly veszélyeket hordoz magában a vállalat IPO-ját tekintve, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, hogy a kuponbiznisz az elmúlt egy évben igen kompetitívvé vált (és nem csak a nemzetközi piacon, hanem hazánkban is: Magyarországon tucatnyinál több cég működik már hasonló üzleti modellel, mint a Groupon). A PrivCo piackutató vállalat szerint a történtek a részvénykibocsátás elhalasztásával vagy visszavonásával járhatnak. Jól jelzi viszont a gazdasági elemzők megosztottságát, hogy Zeus Kerravala, a Yankee Group egyik elemzője szerint habár a Grouponra kemény idők várnak, de ettől függetlenül még bele fog vágni az IPO-ba.