A Technavio legújabb piaci jelentése szerint a globális rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) piac 2020 és 2025 között várhatóan 7,86 milliárd dollárral, 10,07 százalékos átlagos (CAGR) ütemben növekszik. A piac növekedésének 40 százaléka Ázsiában és a pacifikus övezet országaiban következik be. Kína a rádiófrekvenciás azonosítás legfontosabb piaca a térségben.
Az RFID-piaca széttöredezett, és a gyártók különféle növekedési stratégiákat alkalmaznak a piaci versenyben. A legfontosabb szereplők ebben a szegmensben a következők: Alien Technology, CoreRFID, Datalogic, eAgile, Honeywell, Impinj, Mojix, NXP Semiconductors, Siemens és Zebra Technologies.
A piacának növekedését elősegítő fő tényező a készletgazdálkodási rendszerek bevezetése. Az olyan végfelhasználói szegmensekben, mint az ipari és a kiskereskedelmi szegmens, a berendezések vagy termékek adatbevitelét és adatbázisát kézzel kezelték, ami a hibák és a pontatlanság növekedéséhez vezetett, illetve időigényes folyamat volt. Az RFID-címkék segítségével a felhasználók nagyobb pontosságot érhetnek el a termékek adatbázisaiban. Az olyan iparágaknak, mint a gyártás, a logisztika és a raktározás pedig szükségük van erre, mert segíti a jobb döntéshozatalt a körükben.
Az előrejelzési időszakban az adatbiztonság és a fogyasztók adatvédelmével kapcsolatos kérdések komoly kihívást jelentenek majd az RFID-gyártók számára. Az RFID-technológiában a tárolt adatok a végfelhasználók igénye szerint titkosíthatók. Titkosítás nélkül a tárolt adatok az RFID-címkék frekvenciája segítségével megtalálhatók.
Az adatbiztonság veszélyt jelent az RF-kommunikációra, amely a címkék és az olvasók között történik. Az adatbiztonsági fenyegetések közül néhány különösen fontos: a klónozott címkék, az illetéktelen leolvasók és az oldalcsatornás támadások. Az adatbiztonság és a fogyasztók adatvédelmével kapcsolatos problémák miatt az RFID-címkéket nem használják olyan kritikus alkalmazásokban, mint a hitelkártyák, bankkártyák és pénzügyi szolgáltatási alkalmazások.
A köztes szoftverekkel foglalkozó gyártóknak meg kell vizsgálniuk az adatbiztonság és a magánélet védelmének kérdését is, amely akadályozza a globális RFID-piac növekedését. Az adatbiztonsági problémák miatt a globális RFID-piac szállítói egyelőre nem tudnak bekapcsolódni a pénzügyi alkalmazásokba (beleértve a hitel- és betéti kártyákat).