Idén is elnyerte a New York-i székhelyű Global Finance Magazine World's Best Consumer Digital Bank Award elismerését az OTP Bank. A díjat azok a bankok kaphatták meg, amelyek kiemelt figyelmet fordítottak a digitális szolgáltatásokat használó ügyfelek elérésére és kiszolgálására irányuló stratégiájuk kialakítására, a digitális szolgáltatások használatának ösztönzésére, a széles termékkínálat kialakítására. Mérlegelték a bírálók az internet- és mobilbanki felület kialakítását és funkcionalitását is. A díjat idén huszonegyedik alkalommal osztottak ki.
Ebben az évben a világjárvány egyébként is felgyorsította az áttérést a digitális banki szolgáltatásokra, az OTP Bank azonban már régóta ezen az úton haladt. Közel kétmillió ügyfele már a járvány előtt is rendszeresen használta az internetbankot, illetve a SmartBank mobilalkalmazást. Az online megoldásokat aktívan használók száma április-május hónapban további 10 százalékkal nőtt mindkét digitális csatornán, és az ügyfelek 15 százalékkal több digitális tranzakciót hajtottak végre. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és a korábbihoz képest naponta plusz több tízezer tranzakciót jelentett.
Az OTP Bank Magyarországon elsőként tette elérhetővé az online igényelhető személyi kölcsönt és áruhitelt, és első volt az ApplePay szolgáltatás bevezetésében is. A hitelintézet a fióki folyamatok digitalizációját tekintve úttörő a papírmentes ügyintézést segítő digitális aláírópad használatában vagy a befizetős ATM-ek elterjesztésében is; tizenkét országban van jelen, és több mint 19 millió ügyfelet szolgál ki-