Az 1975-ben alapított brit együttes meglepő választ adott az illegális zeneletöltés térnyerésére. Mivel az albumeladások száma világszerte csökkenést mutat, a zenekarok bevétele a koncertjegyek és a kapcsolódó termékek értékesítésén múlik.
Sokan úgy próbálnak meg fennmaradni, hogy pereskedésbe kezdenek, remek példa erre a Metallica ami már tíz évvel ezelőtt megpróbált pénzt kaszálni a Napster filemegosztó elleni jogi hadjáratával.
Ugyanakkor a felmérések azt mutatják, hogy a letöltők általában hűségesek zenekarukhoz, amikor a koncertekről van szó. Az Iron Maiden felismerte az ebben rejtőző lehetőséget és az adatelemzőkhöz fordult. Miután kiderült, hogy a zenéjük iránt nagy az érdeklődés a dél-amerikai torrentezők körében, a csapat koncertturnét rendezett a kontinensen, ami hihetetlen mértékű jegyeladást eredményezett.
A turnéról még filmet is forgattak és egy év alatt több millió rajongójukkal léptek kapcsolatba a közösségi hálózatokon. Csak a Sao Paulo-i koncert kétmillió dolláros bevételt hozott. Úgy tűnik, a modell sikeres, és a Nagy Adat a zeneipar számára is hatalmas lehetőségeket rejt.