A Lightspeed "A vendéglátóipar globális helyzete" című jelentése szerint 10-ből kilenc étteremüzemeltető, tulajdonos vagy menedzser úgy véli, hogy a technológia bevezetése kritikus fontosságú volt a túléléshez a COVID-19 járvány során. A teljes körű szolgáltatást nyújtó üzemeltetők csaknem fele és a gyorséttermek több mint egyharmada úgy érzi, hogy az új technológia kulcsfontosságú a vállalkozásuk számára.
Az éttermek egyre többet foglalkoznak az automatizálási technológiák használatának gondolatával a munkaerőhiány pótlására. A munkaerőhiány miatt (mely az ágazatban Magyarországon is nagyon jellemző) az amerikai üzemeltetők fele tervezi e technológia bevezetését a következő két-három évben.
Az éttermek számára egyre fontosabbá válik, hogy olyan technológiai megoldásokat alkalmazzanak, amelyek enyhítik a munkaerőhiányt. A vendéglátásban dolgozók körében a kilépési arány elérte a 6,8 százalékot, ami több mint kétszerese az amerikai átlagnak, és a teljes körű szolgáltatást nyújtó éttermek 6,2 fővel kevesebb konyhai alkalmazottal működnek, mint 2019-ben a munkaügyi statisztikák szerint.
A létszámhiány egybeesik az amerikai éttermi dolgozók többségének (62 százalék) beszámolóival, miszerint a vendégek igényesebbek, mint valaha - derül ki a Lightspeed jelentéséből.
Ez komoly problémát jelent egy olyan iparág számára, amely kevesebb dolgozóval küzd a szolgáltatási minőség fenntartásáért. Az USA-ban az üzemeltetők 41 százaléka állítja, hogy a szükségesnél kevesebb alkalmazottal dolgozik, és a globális üzemeltetők 48 százaléka számolt be arról, hogy a járvány idején nehezen tudta megtartani a személyzetet.
A West Monroe kutatása szerint az igazgatósági szintű vezetők egyharmada az iparágak különböző területein az automatizálás felé fordul, hogy megkönnyítse a munkaerő-felvételt, különösen azokon a területeken, ahol a technológia megszüntetheti a felesleges feladatokat. Számos nagy étteremlánc robotokba fektet be, hogy a munkaerőhiány ellenére is zökkenőmentesen működhessenek a műveletek.
Az éttermek fejlett technológiát vetnek be a fogyasztói élmény átdolgozására. A Wendy's a Google Clouddal együttműködve újragondolja a drive-thru élményt, és mesterséges intelligenciát és mélytanulást alkalmaz a "jövő intelligens éttermének megteremtése érdekében" - közölték a héten a társaságok. Az éttermek a szolgáltató adatelemző és hibrid felhő eszközeit is használni fogják a vásárlói élmény javítása érdekében.
A Gartner kutatása szerint minden harmadik vállalat nagy beruházásokat tervez az AI-technológiákba a következő két évben, a többség pedig mérsékelt vagy gyors ütemben tervezi növelni a jövő évi AI-alapokat. Ehhez javulnia kell a rendelkezésre álló technológiák érettségének. A Gartner válaszadóinak több mint 40 százaléka szerint a feltörekvő AI-alkalmazások vagy fejlesztés alatt állnak, vagy az elfogadás korai szakaszában vannak.