A távközlési berendezéseket gyártó kínai multinacionális vállalat, a Huawei Technologies árbevétele 11 százalékkal 15,38 milliárd dollárosra (98,3 milliárd jüanra) nőtt 2011 első félévében, az előző év azonos időszakához képest. A vállalat biztos abban, hogy év végére eléri a terveiben megcélzott 30 milliárd dolláros (199 milliárd jüanos) bevételt. A működési eredmény az első hat hónapban 12,4 milliárd jüant taksált.
A Huawei eszközök eladása - mobiltelefonok, vezeték nélküli modemek, táblaszámítógépek - pedig 40 százalékkal emelkedett, összesen 72 millió darabot adtak el belőlük. A mobiltelefon üzletág 100 százalékos növekedést hozott az első félévben, az eladás fő hajtóerejét az Android alapú okostelefonok adták, amelynek értékesítési adatai alapján a Huawei a világ 5. legnagyobb gyártója. Emellett a vállalat elindította az iparág első felhő alapú (Cloud Computing) szolgáltatási platformját és az első felhőalapú okostelefonját (Vision), ezen kívül a világ első 7-inches Android 3.2 Honeycomb-alapú dupla magos tabletjét, a Media Padot.„Habár a világgazdaság továbbra is bizonytalan, a Huawei 2011 első félévében nyújtott teljesítménye összhangban volt elvárásainkkal. Ebben a távközlési berendezések és vállalati szegmens üzletága volt egyébként a húzóerő." - mondta Cathy Meng, a Huawei Technologies pénzügyi igazgatója a vállalat székhelyén, a dél-kínai Shenzhenben.
A vezeték nélküli szektorban a Huawei elindította az első több funkciós SingleRAN megoldását, amely a WiMAX-ot és az LTE-t is támogatja. Ebben a periódusban a Huawei felépített több mint 130 SingleRAN kereskedelmi mobilhálózatot világszerte, melyből az összes támogatja az LTE technológiát. Azok szolgáltatók, akik alkalmazzák a SingleRAN technológiát, hamarosan elkezdik LTE hálózataik működtetését, illetve már működtetik is azokat.
A Huawei 2011 korai szakaszában megalapította az Enterprise Business Operation Centert, amely jelentős szerepet játszik az Enterprise piac ICT átalakulásában. A Huawei Enterprise üzletága kiterjesztette működését a világ több mint 100 országára, mellyel ICT infrastruktúra és információs rendszerek kivitelezését biztosítja több iparágnak, például a kormányzati, pénzügyi, szállítmányozási, energetikai és internetes szereplők számára. A Huawei bejelentette telepresence rendszerének frissített változatát, amely egy HD minőségre képes videokonferencia rendszer. Az elmúlt félévben több mint 500 telepresence rendszert szállított, mellyel az összes szállított eszközök száma ezer egységre emelkedett. Emellett a Huawei bejelentett egy új, nagy teljesítményű access routert, mellyel átfogó IP hálózati szolgáltatásokat biztosít vállalati ügyfelei számára.
A Huawei bemutatta új felhő alapú számítástechnikai modelljét, mellyel felhőalapú szolgáltatásokat biztosít a vizuális média (Media Cloud) és az egészségügyi (Health Cloud) iparágak számára. A Huawei felhő alapú és adatközpont szolgáltatásai a világ több mint 20 országában indultak el és iparágak tucatjai használják, így például a közmű szolgáltatási szektor, az egészségügy, a távközlés.