A felhőalapú SAP C/4HANA ügyfélkapcsolat-kezelő megoldással a kizárólag az értékesítés területére szorítkozó, hagyományos CRM-rendszerek világát újítaná meg a szoftverszállító, míg az SAP HANA Data Management Suite segítségével a vállalatok a strukturált és a strukturálatlan adatok masszív tömegét megbízható és biztonságos módon alakíthatják üzleti szempontból értékes információvá, függetlenül attól, hogy azok hol találhatók a hibrid, többfelhős környezetben. A két csomagot Bill McDermott, az SAP vezérigazgatója jelentette be a cég éves SAPPHIRE NOW konferenciáján, amelynek június első hetében a floridai Orlando adott otthont.
- Sosem fogadtuk el teljesen a CRM status quóját, és most elsőként változtatunk ezeken a megoldásokon - mondta Bill McDermott. - Míg a hagyományos CRM-rendszerek az értékesítésre fókuszáltak, addig az SAP C/4HANA az ügyfeleket helyezi a középpontba. Felismertük, hogy a vállalat minden területének ugyanabban az egységes nézetben kell látnia az ügyfeleket. Ezért egyetlen intelligens, felhőalapú szoftvercsomagban kapcsoljuk össze minden alkalmazásunkat, így a keresleti oldal közvetlen visszacsatolással befolyásolhatja a teljes ellátási lánc döntéseit és működését.
CRM másképp
A Hybris, a Gigya és a CallidusCloud felvásárlását követően az SAP a C/4HANA megoldásában kapcsolja össze és támogatja az összes front-office funkciót a marketingtől kezdve a kereskedelmen és értékesítésen át a vevőszolgálatig és az ügyféladatok védelméig. A felhőalapú megoldások, amelyek korábban SAP, valamint SAP Hybris márkanév alatt szerepeltek a portfólióban, immár szervezetileg is összetartoznak, mivel az SAP Customer Experience üzleti egységhez tartoznak.
Teljes mértékben integrálta az SAP a C/4HANA csomagját a többi üzleti alkalmazásával, többek között újgenerációs vállalatirányítási rendszerével, az SAP S/4HANA-val, tavaly bejelentett, intelligens - AI-, IoT- és más - technológiákat felvonultató SAP Leonardo innovációs platformjával, valamint a mostani konferencián debütáló SAP HANA Data Management Suite adatfelügyeleti megoldásával is.
Ügyfélszolgálati megoldásait bővítve az SAP azt is bejelentette, hogy felvásárolta a Coresystems FSM AG svájci céget, amelynek megoldásával különösen a gyártó, az energetikai, a technológiai és a távközlési cégek javíthatják a terepi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleik élményét. A Coresystems platformja mesterséges intelligenciájával valós időben osztja ki a feladatokat az ügyfélszolgálaton létrehozott hibajegyek alapján, figyelembe véve a vállalatnál, illetve partnereinél dolgozó, valamint szerződtetett, szabadúszó technikusok kompetenciáit, tartózkodási helyét és foglaltságát is. Így mindig a feladat ellátására legjobban felkészült szakembert tudja a legrövidebb időn belül a helyszínre küldeni.
Adatok táplálják ezeket az intelligens alkalmazásokat. Minél több adaton rághatja át magát az alkalmazás, annál okosabb lesz, a helyzetet azonban bonyolítja, hogy az adatok nemcsak a vállalat tranzakciós rendszereiben lelhetők fel, hanem különböző formátumokban eloszlanak a termékek, a gépek és az emberek között is. A HANA üzleti adatplatform, a Data Hub, a Cloud Platform Big Data Services és az Enterprise Architecture Designer Web alkalmazás legfrissebb verziójára épülő SAP HANA Data Management Suite segítségével biztonságos és megbízható, irányított és szabályozott módon gyűjthetik össze a vállalatok strukturált és strukturálatlan adataikat az elosztott, hibrid és többfelhős környezetekben, hogy összehangolják felhasználásukat. Olyan agilis, analitikai és más, adatintenzív alkalmazások építéséhez ad alapot a megoldás, amelyek a lekérdezésekre a vállalat egészét lefedő, élő adatkészlet azonnali elemzésével válaszolnak.
Folyamatosan tanul a változásokból az intelligens vállalat, és alkalmazkodik hozzájuk, hogy túlélje azokat, és sikerrel érvényesüljön - az SAP korábban ismertetett Intelligent Enterprise koncepciója szerint. A C/4HANA és a Data Management Suite az ehhez szükséges képességekkel ruházza fel a szervezeteket. Minthogy a két megoldás május 25. után, az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendeletének (a GDPR-nak) hatályba lépését követően debütált, segítségükkel a vállalatok a megváltozott szabályozás követelményeinek is könnyebben megfelelhetnek.
Iparági csevegőrobotok
Már piacon levő megoldásait is továbbfejlesztette az SAP. Az SAP Leonardo Conversational AI Foundation segítségével a vállalatok mesterséges intelligenciával felruházott csevegőrobotokat adhatnak alkalmazásaikhoz. A szolgáltatáson keresztül a chatbotok fejlesztéséhez, monitorozásához és tanításához szükséges eszközök mellett előre konfigurált iparági csevegőrobotok is elérhetők.
Öt új szolgáltatással gyarapodott a Leonardo Machine Learning Foundation, amelyekkel az objektumok észlelésére, gépi látásra, a képeken megjelenő szövegek elolvasására és osztályozására, valamint a szöveges dokumentumok elemzésére képes alkalmazások készíthetők. A megoldás a TensorFlow mellett immár a Python programozási nyelv scikit-learn szoftverkönyvtárait is támogatja, amelyek különböző algoritmusokkal segítik a gépi tanulásra (ML) épülő alkalmazások fejlesztését. Leonardo innovációs platformjának ML-képességeit az SAP teljes portfóliójába - többek között S/4HANA Cloud, C/4HANA és Ariba megoldásaiba - beágyazta.
Többfelhős stratégiájával összhangban a szoftvercég bejelentette, hogy felhőplatformja, az SAP Cloud Platform az Amazon Web Services (AWS) mellett mostantól a Google Cloud Platform és a Microsoft Azure globális felhő-infrastruktúráján is elérhető. Platformszolgáltatásával már így is a legnagyobb nyitottságot és rugalmasságot kínálja a vállalatoknak, de az SAP azt tervezi, hogy PaaS-megoldását az IBM Cloud platformján magánfelhő környezetben szintén elérhetővé teszi, amit várhatóan olyan, szigorúan szabályozás alá eső területeken üdvözölnek majd a vállalatok, mint a pénzügyi szolgáltatások, az egészségügy és a szállítmányozás.
Ugyancsak az SAPPHIRE NOW 2018 pódiumán debütált az SAP Cloud Platform SDK for Android szoftverfejlesztő készlet, valamint az SAP Cloud Platform Blockchain szolgáltatás. Minthogy az SAP hasonló eszközkészlettel már korábbról támogatja az iOS operációs rendszert, az Androidhoz kiadott SDK-val nagyobb választási lehetőséget ad a fejlesztőknek, akik így a mobileszközök sokkal szélesebb körére készíthetnek appokat az összetett munkafolyamatok eléréséhez.
Immár több mint 150 adatforráshoz ad hozzáférést a felhőben az SAP Analytics Cloud, amellyel a vállalatok még sokrétűbb, ezáltal mélyebb üzleti betekintést adó elemzéseket készíthetnek. A megoldás - amelynek képességei közvetlenül beépülnek az SAP S/4HANA Cloud szolgáltatásba - a gépi tanulást NLQ- (natural language query) technológiával, a természetes nyelven megfogalmazott kérdések támogatásával ötvözi. Azonnali betekintést adó új funkciója mesterséges intelligenciával bíró csevegőrobotot használ, így nemcsak érti a szóbeli kérdéseket, hanem emberi hangon - vagy szöveges üzenetben - válaszol is rájuk bármilyen eszközön, például mobilhelyzetekben egy okostelefonon.
Az SAP Analytics Cloud emellett kész tartalmat és üzleti logikát kínál a szoftvercég több mint húsz termékéhez - közöttük az SAP SuccessFactors, Ariba és Hybris, valamint S/4HANA megoldásokhoz -, hogy képességeit üzletági alkalmazásaikba is könnyebben beépíthessék az intelligens vállalatok.