Hirdetés
. Hirdetés

Az e-kereskedelemnek nincs jövője

|

Története legnagyobb átalakulására készül a 13 éves Vatera.

Hirdetés

Október 23-án indult el az online piactér új béta tesztüzeme, ami az év végéig fut majd párhuzamosan a régi oldallal, a felhasználók visszajelzéseire várva. Ennek kapcsán tartott sajtóreggelit a Vaterát üzemeltető Allegro Group ahol az átalakulás mellett szó esett az e-kereskedelem jelenlegi, és a jövőben várható helyzetéről.

Hirdetés

Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke a cikkünk címében szereplő kijelentéssel kezdte elemzését, melyből kiderült, nagyon nehéz meghatározni mi számít online és mi offline kereskedelemnek. A határ a kettő között egyre inkább elmosódik, ráadásul a technológiai fejlődés olyan gyors ütemű és kiszámíthatatlan, hogy elképzelni is nehéz, miképpen alakul a több mint kétezer éves szakma jövője.

Kolláth Klára, az Allegro Group HU Kft. ügyvezetője és Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek üzletág vezetője a Vatera megújulásával kapcsolatban elmondta, legfőbb céljuk mind a C2C (magánszemélyek között zajló üzlet) mind a B2C (azaz a kereskedők és magánszemélyek között zajló) kereskedelemnek megfelelő platformot nyújtani, de a közeljövőben az e-kereskedelem nagyobb játékosainak kiszolgálása is a tervek között szerepel.

A felmérések azt bizonyítják, hogy az e-kereskedelem (bár mint említettük nehezen behatárolható dologról beszélünk) egyre népszerűbb hazánkban. Magyarországon nagyjából 3600 aktív webáruház létezik, az e-kereskedelem forgalma idén várhatóan 175-180, az évtized végére 400 milliárd forint lesz. Az internetezők 36 százaléka él az online vásárlás lehetőségével, ami a kényelem, az olcsóság, és az időtakarékosság miatt igazán vonzó.

 

Jellemző ugyanakkor az is, hogy az emberek továbbra is előnyben részesítik az úgynevezett „átvevő pontokat” – szeretik kézbe fogni a terméket mielőtt meghozzák a végső döntést. A vásárlói szokások megismerése és a felhasználók véleménye különösen fontos egy Vatera méretű kereskedelmi portál esetén, ezért is döntöttek úgy, hogy több hónapos tesztidőszak után állnak csak át az új felületre.

„Az új portál kidolgozásán már hónapok óta dolgoznak a fejlesztők. Célunk, hogy letisztultabb, átláthatóbb és biztonságosabb felületet kínáljunk a felhasználóknak, amelynek előnyeit a régi vaterázók is hamar felfedezik és kihasználják. A kényelmesebb böngészésnek köszönhetően a felhasználók könnyebben megtalálhatják, amit keresnek és tulajdonképpen egy régi ismerőssel találkozhatnak, csak új köntösben, kicsit fiatalosabban” – számolt be a megújulás részleteiről Szanitter Áron.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.