Hirdetés
. Hirdetés

Az AR/VR headset szállítások meredeken emelkedni fognak az idén is

|

Mi kelti fel az érdeklődést a játékosok törzsközönségen túlmutatva?

Hirdetés

A kiterjesztett valóság és virtuális valóság (AR/VR) headsetek világpiaca éves szinten 92,1 százalékkal nőtt 2021-ben, és a szállítások elérik a 11,2 millió darabot - derül ki az IDC Worldwide Quarterly AR/VR Headset Tracker című jelentéséből. Az ünnepi negyedév volt az iparág egyik fő hajtóereje, mivel az éves mennyiség közel felét az utolsó három hónapban szállították le, és ezzel egy olyan rekordévet zártak, amelyhez hasonlót 2016 óta nem láttak, amikor az olcsó, képernyő nélküli VR-eszközök, például a Samsung Gear VR uralkodtak.

A Meta Quest 2 messze a legnépszerűbb termék volt, az év során az AR/VR piacon, ahol 78 százalékos részt hasított ki magának. A második helyen a DPVR állt, amely az ázsiai piacokon nagy sikert aratott, és globálisan 5,1 százalékos részesedést szerzett. A harmadik helyen a ByteDance Pico VR termékei végeztek (4,5 százalékos részesedéssel), amelyek a DPVR eszközeihez hasonlóan jól szerepelnek az ázsiai piacokon, de Észak-Amerikában és Nyugat-Európában is jól teljesítettek, ahol segítettek betölteni azt az űrt, amely a Meta Oculus Go megszűnésével keletkezett. A VR úttörője, a HTC és a kínai székhelyű iQIYI online videoplatform fért még be a TOP5-be.

Hirdetés

"A Meta az AR/VR-iparág élére állt azzal, hogy egy nagyon elérhető árú headsetet kínált, és hogy a játékosok törzsközönségén túlmutatva felkeltette a nem játékosok és a vállalkozások érdeklődését is. A vállalatnak még mindig nincsenek jelentős versenytársai, bár ez valószínűleg változni fog a következő tizenkét-tizennyolc hónap során, amikor a Sony a PSVR2-vel újra belép a piacra, és továbbra is számítunk arra, hogy az Apple és más okostelefon-gyártók headsetjei is piacra kerülnek, és nagy figyelmet kapnak a végfelhasználóktól" - mondta Jitesh Ubrani, az IDC Mobility and Consumer Device Trackers kutatási vezetője.

Az új belépők, valamint a kereskedelmi szektor szélesebb körű elérése tovább fogja lendíteni a piacot, mivel a headset-szállítások az előrejelzések szerint 2022-ben 46,9 százalékkal nőnek éves szinten, és 2026-ig kétszámjegyű növekedés várható, mivel az AR/VR headsetek globális szállítása az előrejelzés végére 35,1 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) meghaladja az 50 millió darabot.

"A kiterjesztett valóság headsetek továbbra is a teljes AR/VR headset-piac kis hányadát képviselik, és az általunk látott mennyiségek szinte kizárólag a kereskedelmi oldalon történnek. A fogyasztói AR még mindig nagyrészt az okostelefonok és a táblagépek területe, és ez valószínűleg így is marad a közeljövőben. Eközben a Metaverse-ről szóló viták az AR, a VR és számos szomszédos technológia körüli hype-ot és befektetéseket ösztönzik, de nem számítunk arra, hogy ez a vibráló viselkedés egyhamar hatással lesz a headsetek mennyiségére" - mondta Tom Mainelli, az IDC eszköz- és fogyasztói kutatásért felelős csoportvezető alelnöke. 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.