Az Apple igazgatója, Tim Cook szerint egyes cégek katonai pontossággal használják profittermelésre a felhasználói adatokat. Mark Zuckerberg Facebook-vezér viszont megvédte cége hirdetés alapú üzleti modelljét.
Cook egy nemzetközi adatvédelmi konferencián elmondta, hogy az Egyesült Államokban is szükség volna egy általános érvényű adatvédelmi törvényre, és dicsérte az Apple elkötelezettségét a felhasználói adatok védelme mellett. Kétségtelen, hogy a céget elkerülték azok a botrányok, amelyek az utóbbi időben alaposan megtépázták a Google és a Facebook jóhírét.
Tim Cook
Az Apple főnöke szerint az adatkereskedelem ma már ipari méreteket öltött. A mindennapi életünket, vonzalmainkat és prioritásainkat jellemző adatokat gondosan kiválogatják, összeillesztik és szintetizálják, kizárólag azért, hogy profitot facsarjanak ki belőle.
Zuckerberg videoüzenetében azt hangsúlyozta, hogy ők nem a fogyasztókat vámolják meg, hanem a hirdetőket, és felhasználóik az ingyenes szolgáltatások érdekében inkább elviselik a reklámokat, főleg, ha azok számukra relevánsak.