A JP Morgan vezető elemzője, Samik Chatterjee szerint az Apple 2025-ben 6 milliárd dollár bevételt hozhat a mobilreklámokból. Az Apple Insider szerint a mobilreklámpiac 2024-ben várhatóan meghaladja a 400 milliárd dollárt, ami nagyjából 33 százalékos növekedést jelent a 2021-es 288 milliárd dollárhoz képest.
Adatvédelmi aggályok és spekulációk is felbukkannak. Az iOS14 megjelenése és az App Tracking Transparency (ATT) bevezetése 10 milliárd dollár feltételezett bevételkiesést okozott a Meta számára. Chatterjee a cikkben megemlíti, hogy ez a változás "ellenszelet hozott a már működő hirdetési platformoknak", és nem tudunk nem elgondolkodni azon, hogy vajon nem ez volt-e végig az Apple terve.
Chatterjee a továbbiakban azt jósolja, hogy az ellenszél a hirdetési alapok átcsoportosításához vezet, amelyek közül sokan az Apple Search Ads-re fognak költeni, ami közvetlenül a hirdetési üzletáguknak és bevételeiknek kedvez.
Az Apple keresőkampányainak új árazási modellje, a Cost Per Tap (CPT). Az új modell a kevésbé népszerű CPM kampányszabványt váltja fel, és a hirdetők által más platformokon, például a Google-nél és a Facebooknál megszokott, tipikusan kattintásonkénti költségmodellt tükrözi. Ez a változás korai jele lehet annak, hogy az Apple-nek nagy tervei vannak a hirdetési hálózatával.
Arról nem tudni, hogy az Apple tervezi-e közönséghálózat bevezetését. Tekintettel azonban a nagy felhasználói hálózatukra, ez nem lenne teljesen kívülálló a nyomvonalukon. Az Apple tortájának legnagyobb szeletét azonban még mindig az Apple Search Ads adja, amely Chatterjee szerint 2025-ben mintegy 4,1 milliárd dollár bevételt fog jelenteni.
Az iOS14 bevezetése nem akadályozta meg az Apple-t abban, hogy nyomon kövesse az adatainkat, csak abban, hogy megosszák azokat. Chatterjee reklámbevételi előrejelzései alapján az Apple talán valóban az adatvédelmet és az ügyfélélményt helyezi-e előtérbe, de más tervei is lehetnek a digitális hirdetési terület átvételére. A 825 millió fizetős előfizetéssel és a több mint 1 milliárdos felhasználói bázissal minden bizonnyal megvan hozzá a befolyásuk - írja a Search Engine Land.