Átadták az Emirates légitársaságnak az utolsó Airbus A380-as szuperjumbó repülőgépet, amely legördült a szerelőszalagról. Ezzel véget ért Európa egyik legambiciózusabb, ám végül túl költségesnek bizonyuló légiközlekedési projektje - közölte a cég.
Ez volt a 123. A380-as, amely az Emirates flottájába került, és messze a legnagyobb a hatalmas, kétszintes repülőgépek közül, amely 500-tól 850 fő szállítására alkalmas, és magánlakosztályokat, sőt zuhanyzókat is kínál a fedélzeten.
A 2007-es kereskedelmi járatindítás után az utasok elismerő véleménye ellenére azonban a legtöbb légitársaság nehezen tudta megtölteni a gépet, így a négyhajtóműves óriásgép üzemeltetésének gazdasági kilátásai tarthatatlanná váltak.
Az Airbus 2019-ben leállította a programot, elismerve, hogy a maroknyi globális csomópontot összekötő hatalmas repülőgépek iránti keresletre tett fogadása nem vált be. Mindössze 251 A380-as épült, szemben a becslésekkel, amelyek szerint legalább 400-at kellett volna eladni ahhoz, hogy az Airbus számára megtérüljenek a nagyjából 25 milliárd eurós beruházási és gyártási költségek.
A dubaji székhelyű Emirates mégis kitartott a típus mellett a kiterjedt hosszú távú járathálózatán, amely számos olyan repülőteret vesz igénybe, amelyeken már most is korlátozott számú terminálhely van.
"Ez lehetőséget adott számunkra, hogy újraértelmezzük az utazási élményt, hatékonyan kiszolgáljuk a beállóhelyhiánnyal küzdő repülőtereken jelentkező keresletet, és megerősítsük hálózatunk növekedését" - mondta Tim Clark, az Emirates vezetője egy nyilatkozatban.
Az Airbus idén ismét nyereséges lett, annak ellenére, hogy a COVID-járvány miatt a légitársaságok világszerte befagyasztották az új repülőgépek megrendeléseit. A cég erős keresletet prognosztizál a népszerű és költséghatékonyabb egyfolyosós A320-as, valamint az A350-es széles törzsű repülőgépek iránt.