Az Airbus és a Közös Fegyverzeti Együttműködési Szervezet (OCCAR) aláírta az Eurodrone projektet, amely 20 új generációs pilóta nélküli légi rendszer kifejlesztését foglalja magában. Az aláírásra kevesebb mint egy hónappal azután került sor, hogy a spanyol kormány zöld utat adott a multinacionális projektnek, amelyben Franciaország, Németország és Olaszország is részt vesz.
Az aláíró felek között az Airbus Defence and Space képviselte a három nagy alvállalkozót: Spanyolországban az Airbus Defence and Space, Franciaországban a Dassault Aviation, Olaszországban pedig a Leonardo, míg a négy európai országot az OCCAR képviselte.
Mike Schoellhorn, az Airbus Defence and Space vezérigazgatója kijelentette, hogy az "aláírás az egyik legambiciózusabb európai védelmi program fejlesztésének kezdete".
Lucio Valerio Cioffi, a Leonardo vezérigazgatója pedig megjegyezte: "Az Eurodrone nagy teljesítményű, szuverén operatív rendszereket fog biztosítani a fegyveres erők számára, és az európai védelmi ipar kulcsfontosságú alkotóelemét jelenti, valamint egyedülálló lehetőséget teremt arra, hogy bemutassuk a katonai programokban való több évtizedes európai együttműködésből származó magas szintű technológiai szakértelmünket és képességeinket".
Az Eurodrone az első pilóta nélküli légi rendszer, amelyet "nem elkülönített légtérben való repülésre terveztek", ami azt jelenti, hogy nem igényel külön légteret, és repülése integrálható a polgári légtérbe. Moduláris felépítése "többfeladatú képességeket és jelentős növekedési potenciált tesz lehetővé a belföldi műveletek, a hírszerzés, a megfigyelés, a célmegfigyelés, a felderítés (ISTAR) és a fegyveres ISTAR számára, amelyek teljes műveleti szuverenitással végezhetők".
A szerződés ötéves kezdeti üzembe helyezési támogatást foglal magában, és a projekt várhatóan több mint 7000 csúcstechnológiai munkahelyet teremt.