Hirdetés
. Hirdetés

Az Airbnb a közösségi médiában figyeli, kinek ne adjon szállást

|

A cégnek több olyan alkalmazottja is van, akik nyilvános csoportban figyelik a szélsőséges felhasználókat, akiket később eltávolítanak az alkalmazásból.

Hirdetés

Régóta köztudott, hogy a közösségi médiában való jelenlétünket is átgondoltan kell folytatnunk, hiszen a nyilvánosan megosztott posztjaink a későbbiekben akár gondot is okozhatnak. Hallottunk már olyanról, hogy valakihez betörtek, mivel megosztotta hogy épp nyaralni ment, illetve sok cégnél bevett szokás az is, hogy leellenőrzik leendő alkalmazottjaikat a közösségi oldalakon, mielőtt felvennék őket. Most az Airbnb-ről derült ki, hogy közösségi médiás aktivitás alapján szelektálja, hogy kinek ad szállást és kinek nem.

Hirdetés

A gyakorlat egyik hangzatos példája az volt, amikor a cég Joe Biden elnöki beiktatásának napjára felfüggesztette a szállásfoglalást Washingon DC-ben, hogy még véletlenül se biztosítsanak teret olyanoknak, akik zavargások miatt utaztak volna a fővárosba. Ennek kapcsán derült ki, hogy a vállalat hamis felhasználói fiókokat használ a Facebookon és a Twitteren, valamint több fórumon is, hogy kiszűrjék azokat, akik szélsőséges nacionalista vagy egyéb potenciálisan veszélyes csoporthoz tartoznak.

Erre az Airbnb-nél külön alkalmazottak dolgoznak, akik a hamis felhasználókkal fésülik át a különböző platformokat. A cég elmondása szerint ezekről a fiókokról senkivel nem lépnek kapcsolatba, kizárólag megfigyelésre hozták létre őket. A keresést megkönnyíti, hogy rengeteg Airbnb felhasználó kapcsolja össze az alkalmazást a Facebookal, így könnyeben megy a gyanús elemek felkutatása.

Az Airbnb kifejezetten tiltja az erőszakos és rasszista csoportok jelenlétét a felületein, emiatt 2017-től kezdve kezdtek el ilyen felhasználók után kutatni, majd az amerikai Capitoliumnál történt zavargások után szigorítottak a szabályaikon. Mostanra több, mint 100 fiókot függesztettek fel, melyeket kapcsolatba hoztak valamilyen szélsőséges csoporttal.

Ez a gyakorlat kétfelől is megítélhető: egyrészt persze teljesen érthető, hogy a szolgáltató igyekszik mind önmagát, mind pedig a partner szállásadókat megvédeni minden olyasmitől, amit egy problémás ügyfél okozhat a szétvert lakásoktól a rendőrségi ügyekig. Másrészt viszont az még eddig sosem festett barátságos képet egyetlen szolgáltatóról sem, ha kiderült, hogy titkos és megtévesztő eszközökkel kémkedtek az ügyfeleik után. Kinek van tehát igaza ebben az esetben? Mindenkinek és senkinek...

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.