Hogy az elmúlt hónapokban a netbookok valóban népszerűek voltak, és nem csak a sajtó kapta fel a témát, azt bizonyítja a DisplaySearch piackutató cég most közzétett, harmadik negyedéves jelentése a netbook-értékesítésekkel kapcsolatban. A DisplaySearch szerint a piac az előző negyedévhez képest 160 százalékot nőtt, ami annak is köszönhető, hogy mára szinte az összes nagy gyártó készít netbookokat. Meglepő, de az Acer képes volt maga mögés utasítani az Asusteket; az utóbbi számos netbook-termékkel van jelen a piacon, az Acer mégis egyetlen modellel, az Aspire One-nal meghódította a piac több mint 35 százalékát.
A listáról hiányzik a Samsung, talán azért, mert a szeptember végén debütált NC10 valószínűleg már túl későn érkezhetett ahhoz, hogy a harmadik negyedéves értékesítésekbe érdemben beleszóljon. (Az sem kizárt, hogy a koreai óriás a "További gyártók" kategóriában szerepel.) Az első két helyezett Acer és Asustek alaposan elhúzott a többiektől, és a sorrendet valószínűleg csak az alsóházban rendezi át a piacra éppen hogy csak megérkező Lenovo, LG, Samsung és Fujitsu-Siemens megjelenése.