Az Acer 2009 első negyedévében már megszerezte a második helyet a Hewlett-Packard mögött a noteszgépgyártók tabelláján. Jó esély van rá, hogy 2009 harmadik negyedévében a tajvani cég átveszi a vezetést a globális noteszgéppiacon a végfelhasználókat célzó modelljeivel.
Csökkenő különbségek
A HP körülbelül 4,86 millió, végfelhasználóknak szánt noteszgépet adott el a második negyedévben, ám az Acer szorosan követi a maga 4,75 millió eladott darabjával. Az IDC jelentése szerint a két cég eredményeit mindössze 0,5 százalékpont választja el végfelhasználói noteszgépek piacán. A HP csökkentette júliusban és augusztusban a tajvani gyártókhoz kihelyezett noteszgépgyártását, miközben az Acer felfuttatta az otthoni felhasználókat célzó gépeinek promócióját. Ezeket az ?előjeleket? figyelembe véve jó sansza van a tajvani cégnek, hogy a harmadik negyedévben maga mögé utasítsa a HP-t.
A HP eredményeivel összehasonlítva, az Acer piaci részesedése csekély az üzleti noteszgépek piacán, így az összes értékesített noteszgépek számát tekintve valószínűtlen, hogy az Acer leelőzze vetélytársát.