Hirdetés
. Hirdetés

Az Acer a második legerősebb PC-szállító

|

A HP továbbra is tartja első helyét, miközben az Acer és a Dell helyet cserélt a harmadik negyedéves PC-eladások alapján.

Hirdetés

Az IDC piackutató cég adatai szerint 2009 harmadik negyedévében az Acer eladásai megelőzték a Dellét, és ezzel az Acer a második legnagyobb PC-gyártóvá lépett elő. A világszintű PC-eladások 2,3 százalékkal 78,1 millió eladott egységre nőttek az előző év hasonló időszakához képest. A piac idén először most könyvelhetett el növekedést, ami egyben a kereslet stabilizálódását is mutatja. Az Acer eladásai 25,6 százalékkal 10,96 millió egységre nőttek, míg a Dell 8,4 százalékos visszaesést kénytelen elkönyvelni, ami 9,95 millió eszközt jelent. Jay Chou, az IDC kutatásvezetője szerint az Acer eredménye elsősorban az iskolakezdési időszakra időzített árcsökkentésnek köszönhető, ami fellendítette a laptop- és netbook-eladásokat. A Dell más stratégiát választott, nem fókuszál az olcsóbb, nagyobb tételben eladható eszközök piacára.

A győztes pedig...

Az Acer így az üzlet 14 százalékából részesedik, miközben a Dellnek immár csak 12,7 százalék jut. A HP tovább erősödött, 15,79 millió eladott PC-vel 20,2 százalékot tudhat magáénak. A vezető hardvergyártó hagyományosan erős az áruházláncokban, ami előnyt jelentett számára az iskolakezdési időszakban. A Dell elsősorban az üzleti szektorra koncentrál, így az elemző szerint 2010-ben újra megerősödhet, amikor a vállalatok nagy részénél előreláthatólag belevágnak a gépparkok felújításába. A cég ugyanakkor jól teljesített a fejlődő országokban. Michael Dell, a vállalat alapító-vezérigazgatója a nemrégiben arról beszélt a részvényeseknek, hogy cége nem a piaci részesedés növelésével, hanem felső kategóriás eszközök értékesítésével kívánja elérni az elvárt profitot.

A negyedik helyet a Lenovo szerezte meg 6,99 millió eladott PC-vel (18,2 százalékos növekedés), az ötödik pedig a Toshiba lett 4,4 millió egységgel (6,9 százalékos növekedés).

Európa továbbra is gyengélkedik

Míg az USA-ban és a Távol-Keleten nőttek az eladások, Japán kétszámjegyű csökkenést volt kénytelen elkönyvelni az üzleti és végfelhasználói szegmens alacsony kiadásai miatt. Európa, a Közel-Kelet és Afrika kisebb mértékben, de szintén csökkent.


Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.