Hétfőn számolt be az újításról a vállalat kommunikációs termékeiért felelős részlegét vezető Bradley Horowitz, így hivatalos megerősítést nyert, hogy a közösségi hálózat elmozdul a vállalati kapcsolatok és felhasználás irányába. A szerte a világról összetrombitált, mintegy 350 főnyi CIO tábor előtt közzétett információ szerint a témára kihegyezettebbé válik a Google+ Circles, magyarul Google+ Körök funkcionalitása is. Ez lehetővé teszi, hogy a regisztráltak könnyen különböző csoportba rendezhessék ismerőseiket, így behatárolva egy-egy információ, bejegyzés célcsoportját. A csoportmunka elősegítése okán létrejön egy „intra-enterprise sharing", vagyis egy belső, vállalati megosztási lehetőség ezen a felületen keresztül. Ehhez hozzáférhet az IT részleg, a marketingosztály illetve bármelyik más divízió és azok alkalmazottai, hogy olyan információkat osszanak meg, amelyek az adott vállalaton belül nyilvánosak, de külső fél előtt láthatatlannak kell maradniuk.
Horowitz szerint a lépésnek köszönhetően a Google+ átalakítja a vállalati kommunikáció formáját. A szakember meggyőződése szerint a cégek számára a közösségi hálózat lehet a kapcsolattartás új, hatékonyabb eszköze; azokat a megbeszéléseket, amiket eddig e-mailen, Wikin vagy egyéb információmegosztó platformokon keresztül végeztek, immár összefoghatják a Google+ keretei között. A lehetőséget egyébként nem a Google találta ki, árulta el Horowitz; a felhasználói visszajelzések késztették a céget fejlesztésre.
Hamarosan megjelenhet a Google saját irodai „alkalmazáscsomagja" által készített dokumentumok megosztásának lehetősége is a közösségi hálózatban. Ez a Google Apps (Docs, Gmail, Calendar, Talk, Sites, Video stb.) felhasználóinak érdeklődését válthatja ki, akik egyébként pont a múlt héten kaptak hozzáférést a Google+-hoz accountjaikon keresztül. Az azonban - egyelőre - nem tiszta, hogy csak az Apps felhasználók számára lesznek elérhetők a csoportmunka-eszközök, vagy a teljes Google+ tábor profitálhat belőle.
Éppen itt volt már az ideje a Google+ jobb pozícionálásának, mivel a Facebook elleni küzdelemben nem tudott áttörőt felmutatni a keresőóriás. Ugyan a Google közösségi hálózatának felhasználói bázisát sikerült több tízmilliósra hizlalni, ez még mindig messze van a rivális lassan egymilliárdos táborától. Mindamellett, ha a Google+ meg is marad a jelenlegi tagszinten, akkor is jó szolgálatot tehet a csoportmunka megoldások összefogása tekintetében. Ezzel a felhőalapú megoldással ugyanis egészen mostanáig adós maradt a vállalat. Ha az új lehetőségek beválnak, akkor egy új környezetben találhatja meg a helyét a Google+ - és ezzel új ellenfelet is kaphat, a LinkedIn „személyében".