Ma már nem csak műsorszolgáltató, hanem az IT biztonság területén is meghatározó szereplő az Antenna Hungária Zrt. Az elmúlt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a kibertámadások detektálására képes SOC (Security Operations Center - Biztonsági Műveleti Központ) kiépítése jó döntésnek bizonyult. A cég áthidalta a pandémia okozta veszteségeket, és új terveihez partnerségek kialakítására törekszik.
- Infotér: 2019 eleje óta új terület, az IT biztonság felé is nyitott az Antenna Hungária. Kérem, foglalja össze, hogyan látja a SOC működésének tapasztalatait.
- Mándi Gábor: Nemzetközi kutatások alapján az európai üzleti vállalkozások több mint felét sújtották kibertámadások az elmúlt két évben, és a kiberbűnözés okozta kár mértéke 5 év alatt 70 százalékkal növekedett. Az Antenna Hungária Zrt. szolgáltatás-portfóliója az évek során folyamatosan bővült és bár a társaság alapvető profilja továbbra is a műsorterjesztés és a távközlés, az utóbbi években olyan innovatív és komplex megoldásokat is keresünk, amelyekre megvan a piaci kereslet. Mivel az említett IT biztonsági trendek Magyarországon is megfigyelhetők, viszont a támadások detektálására képes SOC (Security Operations Center - Biztonsági Műveleti Központ) kiépítése azonban hatalmas, több százmilliós befektetés, a cégek várhatóan külső partnertől veszik majd igénybe ezt a szolgáltatást. Szolgáltatásunkat úgy alakítottuk ki, hogy az ügyfeleink végig érezzék támogatásunkat, ezért már a projektet megelőző nulladik lépéstől (gondolok itt a sérülékenységvizsgálatra és az IT biztonsági kockázatelemzésre) a SOC bekötésen keresztül egészen az üzemelés teljes időtartamáig jelen vagyunk, végezzük a projektmenedzsmentet, válaszolunk a kérdésekre, minden módon segítjük, és támogatjuk őket. Mindezek fényében egyértelműen érdemes volt belépnünk erre a piacra, főleg azért, mert a vállalat rendelkezik a szükséges eszközállománnyal, tapasztalata, illetve a meglévő és a tervezett szolgáltatásai lefedik szinte a teljes IT biztonsági palettát.
- Infotér: Hogyan értékelné az Antenna Hungária oldaláról az elmúlt egy év tapasztalatait?
- Mándi Gábor: A válsághelyzeteket a nagyobb és több lábon álló vállalatok kevesebb veszteséggel tudják átvészelni. A rendezvényszervezési és a műsorgyártási szektort nagyon hátrányosan érintette a pandémia, ezek a kedvezőtlen hatások az AH-nál is jelentkeztek. Az Antenna Hungária diverzifikált és organikusan felépült szolgáltatás-portfóliója viszont lehetővé tette, hogy a válsághelyzetet kezelni tudjuk. Ha önálló rendezvényszervező vagy műsorgyártó társaság keretében valósulnának meg ezek a szolgáltatások, akkor nagy valószínűséggel a járványhelyzet ezen cégek megszűnését eredményezte volna. Az AH át tudta hidalni a veszteségeket, ráadásul egyetlen munkavállalótól sem vált meg a járványhelyzetre hivatkozással (bérintézkedésekre sem volt szükség), amely mind a belső mind a külső bizalmat tudta erősíteni.
- Infotér: Milyennek látják az elkövetkező egy-két évet?
- Mándi Gábor: Idén a vállalati stratégia keretében folytatódik az erős infrastruktúra-szolgáltatói pozíció kialakítása, a versenyképes, integrált üzleti távközlési és infokommunikációs szolgáltatási portfólió építése, a jövőbeli médiapozíció megalapozása, illetve a rendezvények, valamint a külső helyszíni műsorgyártási igények teljes körű kiszolgálása az állami és a piaci szegmensben. Ambiciózus céljaink eléréséhez partnerségeket szeretnénk kialakítani, ez irányba már történtek is lépések, amelyek közül legfontosabb a 4iG-vel kötött stratégiai partnerségünk.
Az internetes streaming (OTT) szolgáltatások megkerülhetetlen trendként, gyors ütemben terjednek világszerte és az Antenna Hungária Zrt. életében is egyre meghatározóbb szerepet töltenek be, ezen a területen is folyamatosak a fejlesztéseink a mindigTV GO platformunkon.