Jeff Bezos az általa alapított és vezetett Amazont egy apró startupból a világ egyik legnagyobb és legértékesebb vállalatává tette. Ezen az úton a legfőbb prioritása mindig a vásárló volt. A Forbes szerint Bezos 23 részvényeseknek szóló levelében 443 alkalommal fordul elő a "vásárló" szó, többször, mint bármely más kulcsszó, amelyről általában beszélt. Ezzel szemben az "Amazon" csak 340-szer fordul elő.
Kétségtelen, hogy Bezos szinte megszállottan a vásárlóra összpontosít, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy az Amazon olyan sikeres lett, amilyen sikeres. Bármilyen más hibás lépéseket is tett a vállalat az útja során, bármilyen más problémái is vannak, az Amazon azáltal vált azzá a behemóttá, ami, hogy azt nyújtja, amit a vásárló akar, olyan áron, amilyen áron ő akarja.
Érdekes módon a vállalat legutóbbi negyedéves telefonbeszélgetésén Jassy úgy tűnt, hogy némileg eltolódik a hangsúly a vásárlóról. A Forbes munkatársa, Bill Murphy, Jr. szerint Jassy a következőképpen vázolta fel prioritásait:
- Valószínűleg az első számú prioritás, a csapattal töltöm az időt, hogy csökkentsük a működési hálózatunkban való kiszolgálás költségeit…
- A második dolog, amiről prioritás szempontjából beszélnék, az a sebesség. Úgy gondoljuk, hogy továbbra is attól boldogabbak az ügyfelek, ha gyorsabban kapják meg a termékeket, és magasabb arányban konvertálnak, ha gyorsabb szállítási ígéreteket látnak ...".
- Úgy gondolom, hogy az éles árképzés mindig fontos. De különösen az ilyen típusú bizonytalan gazdaságban, ahol a vásárlók nagyon tudatosan gondolkodnak arról, hogy mennyit költenek ... továbbra is nagyon keményen dolgozunk azon, hogy élesek legyünk az árazás terén ... ".
- És aztán az ügyfélélmény javítása, amin folyamatosan dolgozunk ... továbbra is nagyon keményen fogunk dolgozni az ügyfélélményen, és még sok mindent tervezünk ...".
Jassy négy prioritása közül az ügyfélélmény a negyedik, talán nem véletlenül. Igaz, hogy Jassy a második prioritásnál megemlíti az "ügyfelek boldogabbá tételét", de a kettes számú prioritásnál nem ez áll a középpontban. A hangsúly a gyorsabb logisztikán van... ami azt eredményezi, hogy az ügyfelek boldogabbak lesznek.
Bár Jassy egyértelműen a boldog ügyfelek miatt aggódik, úgy tűnik, hogy nem ugyanarra a mérőszámra összpontosít, mint Bezos. Hogy ez beválik-e az Amazon számára, vagy aláássa azt, ami a vállalatot naggyá tette, azt még nem tudjuk - írja a WebProNews.