Az Egyesült Államok kormányának szankciói nagymértékben visszavetették a Huawei kínai mobileladásait, derül ki a Canalys friss jelentéséből. Viszont a Huawei visszaesése megnyitotta a teret a riválisok, köztük az Apple előtt. Az almás cég 2020. utolsó negyedévében rég nem látott forgalmat bonyolított Kínában, és 2015 óta most sikerült a legtöbb iPone-t eladnia.
A kínai okostelefon-eladások összességükben 11 százalékkal csökkentek 2020-ban, és bár a Huawei eszközei iránt nagy volt a kereslet, a cég a szankciók miatt komoly gyártási nehézségekkel küzdött. 2020 májusában a Huawei rotáló elnöke, Guo Ping ezzel kapcsolatban meg is jegyezte, hogy noha a cég bizonyos félvezető komponenseket maga is meg tud tervezni, most egyszerűen túl sok feladat szakadt a nyakukba.
A kínai gyártók közül az Oppo, a Vivo és a Xiaomi gyorsan benyomultak ebbe a piaci résbe, és nagyot kaszált a Huawei visszaesésén az Apple is. A Huawei Mate sorozata az iPhone-ok fő vetélytársa volt a csúcsszintű kategóriában, de a Huawei a negyedik negyedévben csak 4 millió Mate mobilt tudott leszállítani, az Apple viszont hatalmas erővel reklámozta az új iPhone 12-ket. Az agresszív marketingkampány meg is hozta eredményét, és az utolsó negyedévben 15,3 millió iPhone talált gazdára Kínában.
Ebben az időszakban így is a Huawei adta el a legtöbb mobilt, de piaci részesedése az egy évvel ezelőtti 41 százalékról 22 százalékra csökkent, miközben az Apple 15 százalékról 18 százalékra bővült. De nem panaszkodhat az Oppo sem, amely az utolsó negyedévben 23 százalékkal részesedett az eladásokból.