Hirdetés
. Hirdetés

Agilitás nekifutásból

|

Mind több vállalat tér át agilis módszerekre az alkalmazásszállítás terén, sokuk ugyanakkor küzd a DevOps kiteljesítéséhez szükséges szemléletváltással, a szervezeti kultúra dinamizálásával, mutatott rá az IDC. Egy külső szolgáltató nagyot lendíthet az átalakuláson, de a kellő tudással és tapasztalattal bíró partner kiválasztása körültekintést követel.

Hirdetés

Napjainkban a szervezetek 36 százaléka még mindig a vízesés modell lineáris módszertanát követi fejlesztéseiben, de az International Data Corporation (IDC) előrejelzése (Worldwide Services 2019 Predictions) szerint arányuk 2022-re 12 százalékra apad, miközben a vállalatok 88 százaléka vagy teljesen átáll a DevOps agilis gyakorlatára, vagy hibrid megközelítésben a kettőt együtt fogja alkalmazni.

Hirdetés

A gyorsabb válaszadás képességére vágyó üzleti oldalhoz hasonlóan maguk a fejlesztők is szorgalmazzák a váltást, derült ki a piacelemző felmérésből (IDC DevOps Survey 2018), amelyben száz, ötezernél több főt foglalkoztató egyesült államokbeli vállalatnál térképezte fel az agilitással összefüggő várakozásokat. A fejlesztők eszerint a kreativitást feltételező feladatokra - például a kódírásra, a szoftver- és architektúratervezésre, a követelmények és a sérülékenységek elemzésére, valamint a szoftverkiadás és életciklus-kezelés folyamataira -, más szóval az üzleti innovációt előmozdító területekre fordítanának több időt és figyelmet, amelyek agilis módszerekkel jól támogathatók.

Behatóbban foglalkoznának a megkérdezett fejlesztők a készülő alkalmazások teljesítményének, funkcionalitásának és integrációjának tesztelésével, és szívesen vizsgálnák elfogadottságukat is a felhasználók körében. A viszonylag kevés szellemi erőfeszítést követelő, ezért legterhesebbnek érzett feladatokat, közöttük a hibakeresést és -mentesítést viszont automatizálnák a DevOps felé forduló válaszadók.

Módszeres pörgés
A szervezetek az alkalmazásszállítás felpörgetésével támogatnák jobban az üzletági igények kiszolgálását. Minthogy sokuk digitális átalakulását is megkezdte az utóbbi pár évben, a DevOps az üzlet vállalati szintű transzformációjában is kulcsfontosságú szerephez jut.

Bár a DevOps koncepciója és gyakorlata korántsem új keletű, számos szervezetnek nehézséget okoz az alkalmazásszállítás és az életciklus-kezelés folyamatainak áramvonalasítása és zökkenőmentes integrálása az üzletági folyamatokkal, mutatott rá elemzésében (MarketScape: Worldwide DevOps Services 2018 Vendor Assessment) az IDC. A digitális átalakuláshoz hasonlóan a DevOps-transzformáció is többéves erőfeszítést követel a vállalatoktól, ezért a tanácsadó cégek, rendszerintegrátorok és outsourcing-szolgáltatók szinte kivétel nélkül DevOps-szolgáltatásokkal igyekeznek a segítségükre lenni ezen az úton.

Népes mezőnyükből éppen ezért egyre nehezebb kiválasztani a megfelelő partnert, amely nemcsak progresszív alkalmazásszállításra készíti fel a vállalatot, hanem a transzformáció során felmerülő üzleti, technológiai és stratégiai kérdések megválaszolásában is hozzáértő, tapasztalt társként vesz részt.

Régi bölcsesség
Az IDC három tanácsot fogalmazott meg a DevOps-szolgáltatók kiértékelésében részt vevő döntéshozók számára:

Ügyeljen a vállalati kultúrák illeszkedésére. A folyamatos alkalmazásszállítás értelme, hogy jól használható megoldásokat adjon gyorsan a felhasználók kezébe. A zökkenőmentességhez olyan DevOps-szolgáltató partnerre lesz szüksége a vállalatnak, amelynek szakemberei értik a házon belüli üzleti és informatikai csapatok gondolkodásmódját, mert együttműködésük így lehet harmonikus.

Képességek mellett tapasztalatot is kérjen. Kézenfekvő, hogy a DevOps-szolgáltató birtokolja a folyamatos alkalmazásszállítás technológiai megvalósításához szükséges fölényes szakmai tudást. A vállalat ugyanakkor üzleti útmutatást, iparági szakértelmet, az igények mélyreható megértését, a stratégiaalkotás támogatását, az átalakulás kezelésének, a vállalati kultúra dinamizálásának segítését is várja partnerétől, ami korábbi projektek megvalósítása során gyűjtött gazdag szakmai tapasztalatot feltételez.

Beszélgessen a referencia-ügyfelekkel. Nincs új a nap alatt. Bármilyen termék vagy szolgáltatás vásárlására készülünk, mindig jó ötlet elolvasni azok értékeléseit, akik előttünk ezt már megtették. Igaz ez a DevOps-szolgáltatásokra is. Az IDC által megkérdezett vállalatok kiemelték például, hogy a kiszemelt DevOps-partner referencia-ügyfeleivel folytatott beszélgetések alapján olyan változáskezelő stratégiákat dolgozhattak ki, amelyekkel potenciális problémák elejét vették, és ezzel növelték alkalmazásszállításuk sikeres átalakításának esélyét.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.