Computerworld: Szakembereik a digitális átállásban, az üzleti teljesítmény növelésében, beleértve a Customer Intelligence területét is, segítik a vállalatokat Közép-Kelet-Európában. Miként ismerhetők meg jobban az ügyfelek, és ez milyen előnyöket jelent a vállalatok számára?
Veréb Elemér: Az online szolgáltatások intenzív fejlesztésével és az ügyfelek viselkedésének elemzésével számos előnyre tehetnek szert a vállalatok. A digitális "ügyfélutakat" elemezve következtethetünk szükségleteikre, hogy a preferenciájuknak megfelelő tartalmakkal és ajánlatokkal találkozhassanak. Nem törvényszerű ugyanis, hogy a nyugdíjas korú vidéki ügyfél digitálisan éretlen, vagy, hogy a 20 évesek kivétel nélkül mind digitális bennszülöttek. Az ügyfélviselkedés elemzésének és az erre épülő intézkedéseknek köszönhetően látványosan javul az ügyfélélmény, és egyúttal növekszik a látogatók száma is. A vállalatok működése minden tekintetben hatékonyabb lesz, hiszen nő a bevétel, illetve az összefüggéseket feltárva, az elvándorlásra és csalásra utaló jeleket is azonosítani lehet.
CW: Milyen eszközökkel lehet például a weboldal névtelen látogatóit személyre szóló ajánlatokkal megnyerni?
VE: Különböző webanalitikai elemző eszközökkel a vállalatok jelenleg is igyekeznek adatokat gyűjteni látogatóikról. Gyűjtik és tárolják, hogy a weboldal látogatói honnan érkeznek, mire kattintanak, mennyi időt töltenek a tartalom megismerésével, és ezen adatokat - legtöbbször aggregált formában - riportálják az előfizető vállalati felhasználók számára.
Customer Intelligence Platfrom megoldásunk ezzel szemben egyedi felhasználóhoz köti az adatokat, és biztosítja, hogy azokat a vállalat házon belül kezelje. Ez a jövőre hatályba lépő GDPR szabályozás tükrében igen fontos szempont lesz.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy platformunk adat-aranybányát épít a vállalatoknak, amelyet a megoldás részét képező, üzleti analitikai eszközökkel aknázhatnak ki.
CW: Milyen eredményekkel és tapasztalatokkal támasztja ezt alá a PROVICE Customer Intelligence Platform bevezetése a bankszektorban?
VE: Az információk alkalmasak arra, hogy a vállalatok sokkal pontosabban szegmentálják és targetálják ügyfeleiket, hogy az ügyféligények alapján módosítsák marketing kampányaikat, valamint hogy személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak. A szolgáltatók a kapcsolattartás és az értékesítés összes csatornáján speciális kedvezményeket adhatnak, és akár valós időben is beavatkozhatnak a folyamatokba.
Platformunk ehhez olyan integrációs komponenseket kínál, amelyekkel az informatikai terület összekapcsolja az adatgyűjtésbe bevont rendszereket, és menedzseli az elemzésre kijelölt adatokat. Nagyon fontos szempont, hogy az analitikai összetevőket az üzleti oldal önállóan, intuitív módon használhatja, így az elemzések rendkívül gyorsan elkészíthetők, és szinte azonnal hasznosíthatóak is üzleti célokra.
Felépítésénél fogva Customer Intelligence Platformunk modulárisan is bevezethető, és együtt tud nőni a vállalat folyamatosan fejlődő digitális igényeivel. Nemzetközi tapasztalataink alapján, amelyeket a bankszektorban megvalósult bevezetések során szereztünk, egy-egy ilyen kisebb projekt beruházási költsége belátható időn belül megtérülést hoz. Megoldásunkkal az ügyfél és a pénzügyi szolgáltató kapcsolata szorosabbra vonható, ami végső soron az értékesítést és a bevételek növekedését is nagyobb sebességre kapcsolja.