Az élő közvetítés a Sziget 1. napján, augusztus 8-án indul a fesztivál hivatalos YouTube csatornáján, a youtube.com/szigetofficial oldalon. A Nagyszínpad, az OTP Bank Világzenei Party Nagyszínpad és az A38 Színpad műsorából összeállított élő közvetítés a fesztivál végéig minden nap délután 3 órától késő éjszakáig lesz látható, olyan sztárokkal, mint a Placebo, a SUM41, a Hurts, a Deus és a Tankcsapda.
Forrás: varosom.hu
A közvetítést ismétlik, hogy fesztiválról a más időzónákban élők se maradjanak le. A koncertek legjobb pillanatai pedig a fesztivál után még további 3 hónapig megtekinthetőek lesznek annak YouTube csatornáján.
„Az, hogy élőben közvetítjük a Szigetet, a még csak néhány hónapos magyar YouTube történetének eddigi legfontosabb pillanata, egy Európában már ikonikusnak számító magyar fesztivált nézhet így az egész világ” – foglalta össze a kezdeményezés jelentőségét Bíró Pál, a Google Magyarország YouTube-ért felelős szakembere. „A Szigetet idén januárban – a fesztiválszakma legnagyobb elismeréseként – Európa Legjobb Nagyfesztiváljának választották, mi pedig nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az ide látogatók mellett Magyarországról és a világ minden pontjáról bárki élőben követheti annak színes és színvonalas programjait. Bízunk benne, hogy még számos hasonlóan izgalmas eseménynek és videónak adhat otthont a jövőben a Magyarországra hangolt YouTube.”
A Sziget – amely idén már 20. alkalommal nyitja meg kapuit – 1993-ban indult útjára. Mára Magyarország elsőszámú turisztikai attrakciójává, hivatalosan is Európa legjobb nagyfesztiváljává vált. A „Sziget” ma már nemcsak hazánkban hordoz többletjelentést, de az egyik legismertebb magyar szóvá vált az egész világon. Több korosztály meghatározó generációs élménye, milliónyi magyar és külföldi fiatal szerzett itt életre szóló emlékeket. A YouTube a világ legrangosabb fesztiváljait közvetíti, az internetezők élőben követhették többek között a belga Tomorrowland-et, a spanyol Sonar-t és az amerikai Coachella-t is. A fesztiválok mellett koncerteknek is helyt ad az oldal, a 2011-es Coldplay koncertet például a YouTube-on keresztül 19 millióan néztek élőben.