Hirdetés
. Hirdetés

A Yahoo továbbra is versenyben van a Microsofttal

|

A Yahoo megújítja keresőszolgáltatását és továbbra is versenyezni kíván a Microsoft Bing keresőjével, a két cég kötött a közelmúltban kötött partneri megállapodás ellenére is.

Hirdetés

A Yahoo Inc hétfőn bejelentette, hogy megújítja keresőszolgáltatását, és bár ahhoz a jövőben a Microsoft biztosítja a keresőmotort, továbbra is versenyezni kíván a redmondi szoftveróriás Bing keresőjével.

A Yahoo először azt követően tette közzé a kereső megújításáról, továbbá a Yahoo Messenger és levelezőszolgáltatásainak átalakításáról kapcsolatos terveit, hogy mind a Yahoo, min a Google veszített részesedéséből az amerikai keresőpiacon a Microsoft nyár elején bejelentett új Bing keresőjével szemben.

Prabhakar Raghavan, a Yahoo egyik alelnöke hétfőn újságíróknak azt bizonygatta, hogy a Yahoo a közelmúltban aláírt tízéves partneri megállapodás ellenére sem tekinthető a Bing egyfajta verziójának, mivel csak a technikai háttért nyújtja a Microsoft, a keresőfelület terén továbbra is versenyzik egymással a két cég.

A találati oldalakon tartanák a felhasználókat
A Yahoo székházában tartott tájékoztatón a cég további részleteket tett közzé a Microsofttal való együttműködésről, amely a vállalatok reményei szerint jövő év elején léphet életbe. A július végén aláírt megállapodás alapján a Yahoo oldalain megjelenített találati oldalakat a Microsoft új Bing keresőmotorja generálja majd.

A Microsoft ugyanakkor licenszeli a Yahoo keresőtechnológiáját, és annak egyes elemeit beépíti majd a Bingbe is. A Microsoft keresőhirdetési szolgáltatása, az AdCenter váltja fel a Yahoo hasonló termékét, a Panamát is.

Raghavan elmondta: a keresőbe beírt kifejezésekre adott találatokat a Microsoft rendszeréből kapják majd a hirdetésekkel együtt, azonban nem feltétlenül kell az összes találatot megjeleníteniük, hanem szabadon változtathatják a találati listát. Így például a tervek szerint a McAffee biztonsági szolgáltatásával kiszűrik majd a veszélyes linkeket, de a videótalálatok megtekintéséhez sem kell majd elhagyni a Yahoo oldalait. Az új szolgáltatásokat most tesztelik és várhatóan még az idén megjelennek a Yahoo találati oldalain.

A Comscore jelentése szerint az amerikai keresőpiacon júliusban fél százalékponttal erősödött, de még így is csak 8,9 százalékos részesedéssel rendelkezik, szemben a Google 64,7 százalékos, és a Yahoo 19,3 százalékos részesedésével.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.