A Yahoo Inc hétfőn bejelentette, hogy megújítja keresőszolgáltatását, és bár ahhoz a jövőben a Microsoft biztosítja a keresőmotort, továbbra is versenyezni kíván a redmondi szoftveróriás Bing keresőjével.
A Yahoo először azt követően tette közzé a kereső megújításáról, továbbá a Yahoo Messenger és levelezőszolgáltatásainak átalakításáról kapcsolatos terveit, hogy mind a Yahoo, min a Google veszített részesedéséből az amerikai keresőpiacon a Microsoft nyár elején bejelentett új Bing keresőjével szemben.
Prabhakar Raghavan, a Yahoo egyik alelnöke hétfőn újságíróknak azt bizonygatta, hogy a Yahoo a közelmúltban aláírt tízéves partneri megállapodás ellenére sem tekinthető a Bing egyfajta verziójának, mivel csak a technikai háttért nyújtja a Microsoft, a keresőfelület terén továbbra is versenyzik egymással a két cég.
A találati oldalakon tartanák a felhasználókat
A Yahoo székházában tartott tájékoztatón a cég további részleteket tett közzé a Microsofttal való együttműködésről, amely a vállalatok reményei szerint jövő év elején léphet életbe. A július végén aláírt megállapodás alapján a Yahoo oldalain megjelenített találati oldalakat a Microsoft új Bing keresőmotorja generálja majd.
A Microsoft ugyanakkor licenszeli a Yahoo keresőtechnológiáját, és annak egyes elemeit beépíti majd a Bingbe is. A Microsoft keresőhirdetési szolgáltatása, az AdCenter váltja fel a Yahoo hasonló termékét, a Panamát is.
Raghavan elmondta: a keresőbe beírt kifejezésekre adott találatokat a Microsoft rendszeréből kapják majd a hirdetésekkel együtt, azonban nem feltétlenül kell az összes találatot megjeleníteniük, hanem szabadon változtathatják a találati listát. Így például a tervek szerint a McAffee biztonsági szolgáltatásával kiszűrik majd a veszélyes linkeket, de a videótalálatok megtekintéséhez sem kell majd elhagyni a Yahoo oldalait. Az új szolgáltatásokat most tesztelik és várhatóan még az idén megjelennek a Yahoo találati oldalain.
A Comscore jelentése szerint az amerikai keresőpiacon júliusban fél százalékponttal erősödött, de még így is csak 8,9 százalékos részesedéssel rendelkezik, szemben a Google 64,7 százalékos, és a Yahoo 19,3 százalékos részesedésével.