Annak ellenére, hogy a kínaiak már a 6. században használták a WC-papírt, az amerikaiak pedig a 1850-es években dobozolták és a huszadik század elejére már tekercselték, a WC-papír valójában nem változott sokat, csak puhább lett. De most egy amerikai startup Magyarországon fejleszti tovább ennek a tabuterméknek a funkcióját, mint egy testre szabható ajándéktárgyat és új gerillamarketing eszközt.
A Swipee egy toalettpapír-nyomtató cég, amely egyedi megrendelésű tartalmat nyomtat 3 rétegű WC-papírra, még hozzá veszélytelen ételfesték tintával színesben, ajándék és reklám célokra. Aki céges, netán egyedi és vicces ajándékot keres, az a Swipee.io online felületén meg is tervezheti azt. Csak fel kell tölteni egy képet, megadni a kísérőszöveget és a Swipee design dobozban, akár házhoz szállítja az ajándéktekercset.
A jövőben reklámfelületként is lehet majd alkalmazni a WC-papírt, meglepve az embereket ott, ahol hosszabb ideig nézik a hirdetéseket, mintha egy magazint lapozgatnának a fotelben. Több felmérés szerint egy magazin hirdetést átlagosan csak 3 másodpercig néznek, mielőtt lapoznának. Azonban a Swipee kutatásai azt mutatja, hogy egy WC-papírra nyomtatott színes tartalmat legalább 10 másodpercig.
Íme néhány ötlet a WC-papírok egyedi nyomtatására a Swipee-val:
- Javítani a cégen belüli kommunikációt a mellékhelyiségekben,
- Vicces cégajándékokat kínálni,
- Reklámozni egy rendezvényt és ösztönözni a regisztrációkat ráirányítva a QR kódok leolvasásaiból,
- Áttekinthetőbbé tenni egy étlapot egy étteremben,
- Meglepni egy barátot egy ünnep alkalmából,
- Ösztönözni a gyerekek WC betanítását,
- Elnézést kérni a szeretteinktől viccesen,
- Hatékonyabban eljuttatni az önéletrajzodat a döntéshozók kezébe,
- Megjegyezni vagy megtanulni oktató tartalmakat (szótár, vizsga képletek, viccek, …),
- Egy titkos helyen értesíteni az embereket egyéb tabutémákról (magán higiénia, egészségügyi problémák,…)
- Rá lehet nyomtatni az ellenségünk vagy a konkurenciánk képét,
- Rá lehet nyomtatni kedvenc csapatunk vagy cégünk logóját,
És amit csak elbír a képzelet… és a papír…..
A WC-be ráadásul manapság már mobiltelefonnal járnak az emberek, ezáltal a QR kódok leolvasása kézre esik. Magyarán, ügyfelekké alakíthatók mind azok, akik ügyeiket egy cég, étterem, egyetem vagy egyéb mellékhelyiségeiben intézik -'from wipe to swipe'. Tehát a Swipee diszruptálja a hagyományos reklámozást: értékesíti a toaletteket mint marketing/kommunikáció felület!
"Tulajdonképpen egy naponta ismétlődő élettani folyamathoz kapcsolja az üzenetek átadását. Mondjuk ki - tényleg lehet sz*rból várat építeni! Éppen ezért is egy hatékonyan skálázható reklám felület, amit startupok is kihasználhatnak kommunikációra a potenciális ügyfeleikkel" - mondta lapunknak Sebastian Tamas, a RocketShepherd.com startup adatbázis vezérigazgatója a Swipee partnerségükről.
Rendeljen egyedi WC-papírt most! Írja be a 'rocketshepherd' kódot a 'megjegyzés' mezőbe rendeléskor, és 20% kedvezménnyel máris megtervezheti saját tekercseit november végéig!
Te is hagyjál nyomot a WC-papíron!