A Volvo Cars és az akkumulátorgyártó Northvolt egy 30 milliárd koronás (3,3 milliárd dolláros) beruházás részeként közös kutatási és fejlesztési központot nyit Svédországban - közölte az autógyártó. Júniusban a svéd vállalatok bejelentették, hogy közös vállalatot terveznek az elektromos autók akkumulátorainak fejlesztésére, beleértve egy gigagyár létrehozását a gyártáshoz és egy K+F központot. A Volvo Cars közölte, hogy most kötelező érvényű megállapodást írtak alá a vállalkozásról. A göteborgi K+F központ jövőre kezdi meg működését.
"A Northvolt-tal való partnerségünk biztosítja a kiváló minőségű, fenntartható módon előállított akkumulátorok szállítását a tisztán elektromos Volvók következő generációjához" - közölte a Reuters szerint Hakan Samuelsson vezérigazgató.
A Volvo Cars, amelynek többségi tulajdonosa a kínai Geely Holding az évtized közepére 50 százalékban tisztán elektromos autókat, 2030-ra pedig csak teljesen elektromos autókat kíván gyártani és értékesíteni. A göteborgi székhelyű vállalat közölte, hogy várhatóan 2022 elején megerősíti az új, akár 50 gigawattóra (GWh) potenciális éves kapacitású gigagyár európai helyszínét.
A Volvo október 29-i tőzsdei bevezetése (IPO) volt az idei év eddigi legnagyobb európai tőzsdei bevezetése. A Northvolt, amelynek legnagyobb részvényese a Volkswagen, októberben közölte, hogy 750 millió dollárt tervez befektetni a svédországi laboratóriumi létesítményének bővítésébe. A lítium-ion akkumulátorgyártó idén 2,75 milliárd dollárnyi saját tőkét vont be az észak-svédországi gyárának kapacitásbővítésére, amely ebben a hónapban kezdi meg a termelést.
A vállalat célja, hogy felvegye a versenyt az olyan ázsiai szereplőkkel, mint a CATL és az LG Chem, és 2030-ra 20 százalékos piaci részesedést érjen el Európában. Eddig több mint 27 milliárd dollár értékű szerződést kötött olyan ügyfelekkel, mint a BMW, a Scania, a Volkswagen, a Volvo Cars és a Polestar.