Az SAP az utóbbi években jelentősen bővítette portfólióját, amelyet ma az üzleti alkalmazások mellett analitikai és mobil megoldások, adatbázis-kezelő, pl. in-memory technológia és felhő szolgáltatások alkotnak.
– Stratégiánk egyik sarkalatos eleme, hogy termékeink mindegyikét partnereinken keresztül is elérhetővé tettük– mondta Stano Simunek, az SAP közép-kelet-európai partnermenedzsere. – Partnereink minden eddiginél több terméket kínálhatnak sokkal több ügyfélnek, akár új felhasználókat szólítanak meg, akár meglévő ügyfeleiknek adnak a korábbinál átfogóbb megoldást. Ezzel jelentősen megnöveltük a számukra elérhető SAP piac méretét, amely világszinten a kétszeresére, 230 milliárd dollárra bővülhet 2015-re.
A szoftvervállalat partnerhálózata 13 ezer céget ölel fel világszerte. Közép-Kelet-Európában, a régiót alkotó 14 országban pedig közel 200 partnerrel működik együtt, akik viszonteladóként értékesítik és vezetik be az SAP termékeket ügyfeleiknél. A hálózathoz az értékesítéssel nem foglalkozó, tanácsadó, valamint az SAP-vel közös fejlesztéseken dolgozó, technológiai partnerek is tartoznak. Térségünkben is a megcélzott piac méretét az SAP a partnereivel karöltve kívánja növeli. Az üzleti teljesítmény fokozásához azonban a szakmai kompetenciák fejlesztése szükséges, mely az alapja az egyedi ügyféligényekre történő válaszadáshoz.
– Kiterjedt termékportfóliónk megismerése és a felhasználó szervezeteknél történő bevezetése a tudás folyamatos bővítését követeli meg partnereinktől, ezért az ismeretek átadásába mi is beruházunk – mondta Stano Simunek. – Közép-Kelet-Európában például negyedévente 10-15 foglalkozást tartunk, amelyeken az új termékekkel és technológiákkal foglalkozunk nemcsak technológia, hanem értékesítés-támogatás és értékesítés szempontjából is. A foglalkozások mind az öt termékkategóriát lefedik, de az innovációs napirendet – analitikát, in-memory technológiát, mobilitást és felhőt – állítottuk a műhelymunka középpontjába. Emellett megszokott oktatási programjaink, minősítési rendszereink, megmérettetések (pl. Quality Awards) is partnereink rendelkezésére állnak.
A közös innováció, és az együttműködés az alapja a partnerkapcsolatoknak- húzta alá a regonális vezető. Ebben a nyílt innováció is szerepet kap, melynek köszönhetően például a partnerek az SAP legújabb technológiai platformjain fejlesztett saját, egyedi megoldásokat hozhatnak létre, dobhatnak piacra.
– Éppen ezért a közös innováció minél hathatósabb támogatására törekszünk, többek között a start-up cégek körében is potenciális partnereket keresve – mutatott rá Stano Simunek. – Régiónkban tartunk olyan rendezvénysorozatot is, melynek keretében a start-upok bemutathatják a főként big data, és prediktív analitika terén lévő ötleteiket és fejlesztéseiket vállalatunk szakemberei előtt, megismerkedhetnek az SAP HANA technológiájával, melyet rendelkezésükre is tudunk bocsájtani. Prága és Pozsony után Magyarországon is lesz SAP Start-up Fórum.
– Magyarországon 24 értékesítői partnerrel működünk együtt, és közülük sokan a legmagasabb, arany fokozattal rendelkeznek, ami szakmai felkészültségüket és üzleti teljesítményüket is jelzi – mondta Stano Simunek. – Erre a szilárd alapra fogunk építeni a jövőben is. Célunk, hogy a magyar partnereket az új technológiák megismerésére és kínálására, egyedi terméktudás megszerzésére, specializálódásra ösztönözzük. A hagyományosnak tekinthető alkalmazások terén partnereink jól képzettek és hatékonyak, és ugyanezt kívánjuk elérni a mobilitás és az adatbázis technológiák területén. Nemcsak meglévő partnereinket ösztönözzük kompetenciáik bővítésére, hanem új partnerkapcsolatok kialakítására is nyitottak vagyunk.