Hirdetés
. Hirdetés

A TikTok akár napi 2 millió dollárt is elkér a legjobb hirdetési helyekért

|

Egy hashtag-kihívás szponzorálása a TikTokon három napon keresztül akár 500 ezer dollárba is kerülhet.

Hirdetés

A közösségi médiás videóalkalmazás több mint 2 millió dollárt számít fel némelyik egynapos hirdetésért. A rövid videókat megosztó alkalmazás az Egyesült Államokban több mint 1,4 millió dollárt kér a harmadik negyedévben a főoldalának elfoglalásáért - derült ki a Bloomberg News birtokába jutott dokumentumból. Ez az összeg a negyedik negyedévben több mint 1,8 millió dollárra ugrik, az ünnepekben pedig több mint 2 millió dollárra.

Ezek az árak jelentős növekedést jelentenek ahhoz képest, amit a TikTok alig egy évvel ezelőtt felszámított, a feltételeket ismerő emberek szerint. A teljes ár nagyrészt az alkalmazás növekvő ügyfélkörének köszönhetően emelkedett. Az appnak tavaly augusztusban több mint 100 millió havi aktív felhasználója volt az USA-ban, szemben a 2018 eleji 11 millióval. A TikTok becslése szerint bárki, aki megvásárolja ezt a hirdetési egységet, 109 millió megjelenést generálhat.

A TikTok egyelőre nem sok pénzt keres ebből a felhasználói bázisból, és még mindig építi a hirdetési csapatát. A hirdetők még nem szenteltek a videós költségvetésükből nagy összegeket a TikTokra, ahogyan azt a YouTube esetében teszik. De ez csak idő kérdése - mondta Brian Wieser, a GroupM reklámipari óriáscég üzleti intelligenciáért felelős globális elnöke a Bloombergnek. A Facebook, az Instagram, a Snap, a Pinterest és a YouTube mind ugyanazt a ciklust élte át: a felhasználók számának növekedését követte a reklámértékesítés.

Bár a TikTok hirdetési üzletága még nem olyan érett, mint a nagyobb riválisoké, az alkalmazás tulajdonosa, a ByteDance már most az egyik legnagyobb szereplő a hirdetési világpiacon. Csak Kínából tavaly több mint 20 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el, és előrejelzései szerint globális reklámeladásai idén megközelítik a 40 milliárd dollárt.

Hirdetés

Az amerikai hirdetési piac a GroupM szerint idén várhatóan több mint 15 százalékkal fog növekedni, amit a pandémia után újra megnyitó vállalkozások is támogatnak. Ennek a TikTokhoz hasonló internetes cégek lesznek a legnagyobb haszonélvezői. A Facebook forgalma 48 százalékal nőtt az első negyedévben, míg az Alphabet YouTube forgalma 46 százalékkal bővült. (A piaci helyzet változásáról a nemrégiben már itt írtunk.

"Nevetségesen gyors növekedésre számíthatunk a digitális reklámok terén" - mondta Wieser. A TikTok médiaajánlata bepillantást enged abba, hogy az applikációt működtető cég szerint a hirdetők hol profitálhatnak a legtöbbet. A legértékesebb hirdetési felület az úgynevezett top view, vagyis az első dolog, amit a felhasználók látnak, amikor megnyitják az alkalmazást. Ez a harmadik negyedévben egy nemzeti ünnepen akár 1,5 millió dollárba is kerülhet, a negyedik negyedévben pedig több mint 2 millió dollárba. A felhasználó hírfolyamában az első reklámhely költsége kevesebb mint feleannyiba kerül, mivel a vele találkozók száma 50 millió alá esik.

Egy hashtag-kihívás szponzorálása a TikTokon három napon keresztül akár 500 ezer dollárba is kerülhet, a zenei licencelés vagy az alkotók kifizetésének költségei előtt. A TikTok legnagyobb erőssége a tizenévesek körében való népszerűsége, ami egyben az üzletmenet akadálya is. A médiaajánlat szerint a felhasználók mintegy 45 százaléka 18 év alatti, de a hirdetők kevésbé szívesen reklámoznak kiskorúaknak, mint felnőtteknek.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.