A kínai technológiai óriás Tencent mostanában nem a legjobb időszakát éli. Sok problémája abból fakad, hogy hazája szigorúan szabályozza a videojáték-licencek kiadását - a vállalat 14 hónapja nem tudott egyet sem szerezni. A helyzet miatt a Tencent története során először könyvelhetett el bevételcsökkenést, és mostantól nagyobb hangsúlyt fektet a tengerentúli piacokra.
A Tencent a második negyedévre vonatkozó eredményjelentésében mind a bevételi, mind a nyereség előrejelzéseitől elmaradt, mivel a bevétel 3%-kal, 19,78 milliárd dollárra csökkent az előző évhez képest. Az eredményekért a kínai Covid Zero politika és a szigorú játék-szabályozás okozta zavarokat okolta.
A South China Morning Post beszámolója szerint a Tencent Game Developers Conference-en a vállalat kiemelte a tengerentúli piacokban rejlő terjeszkedési lehetőségeket mind a saját, mind más kínai fejlesztők játékai számára, a Közel-Keletet, Latin-Amerikát és Délkelet-Ázsiát kiemelve, mint feltörekvő piacokat.
A kínai játékipar a világ egyik legszigorúbban szabályozott ágazata. Tavaly július óta most áprilisban adták meg az első ISBN-engedélyt - amely a fejlesztők számára szükséges ahhoz, hogy játékokat adhassanak ki az anyaországban -, de a Tencent és a NetEase még mindig nem kapott zöld utat a 2022-es mobil- vagy PC-címeikre. A lassulás miatt Kína videojáték-piaca az év első felében 1,8%-kal esett vissza, mivel a játékosok száma közel egymillióval, 665,69 millióra csökkent.
Kína azt is korlátozza, hogy a 18 éven aluliak mennyi ideig játszhatnak online játékokkal, amit egykor "szellemi ópiumnak" nevezett. Korábban a kiskorúaknak hétköznap másfél órát, ünnepnapokon és hétvégén pedig három órát engedélyeztek. Ezt tavaly megváltoztatták, és helyi idő szerint este 8 és 9 óra között, pénteken, szombaton, vasárnap és ünnepnapokon pedig csak egy órát engedélyeztek. Tencentnek a közelmúltban nyilvánosan meg kellett cáfolnia azt a pletykát, amely szerint a korlátozásokat enyhítenék a nyári szünetben, amikor a gyerekek nem tanulnak.
Mint ismeretes, a Tencent idén többet veszített piaci értékéből, mint bármely más vállalat a világon. Részvényei 2022 februárja óta 60%-ot estek, ami 564,1 milliárd dolláros értékzuhanást okozott. A lista második helyén egy másik kínai óriás, az Alibaba állt 494 milliárd dolláros piaci értékvesztéssel, majd a Meta következik a sorban 302 milliárd dolláros csökkenéssel.
A Tencent számos nagy játékipari vállalatban rendelkezik részesedéssel, többek között 100%-ban a Riot Gamesben és a Sumo Groupban. Emellett számos más cégben is van érdekeltsége, mint az Epic Games, Supercell és Ubisoft - hogy csak néhányat említsünk. Nemzetközi videojáték-bevételei 1%-kal, 1,58 milliárd dollárra csökkentek a második negyedévben, míg a belföldi játékbevételek ugyanennyivel estek vissza.