Hirdetés
. Hirdetés

A Társadalmi Felelősségvállalás Napja

|

A Társadalmi Felelősségvállalás Napját hirdeti meg június 1-ére a magyar gazdaság több kiemelkedő vállalata, valamint számos vezető televízió, rádió és telekommunikációs cég.

Hirdetés

A vállalatok és a médiumok arra kívánják felhívni a figyelmet: a versenyszféra jelentős szerepet játszik Magyarországon a társadalmi életben, közterhei megfizetésén messze túlmenően részt vállal a kultúra működtetésében, a civil szféra segítésében, a szociális gondok enyhítésében - miközben a médiajog a jelenlegi gyakorlat szerinti alkalmazása megnehezíti, akár bünteti is, hogy a cégek ilyen irányú erőfeszítéseiről hírt kapjon a nyilvánosság. Az akció kezdeményezői elő kívánják mozdítani, hogy a közeljövő egész Magyarország érdekeit szolgáló változásokat hozzon e területen.

A Pannon által kezdeményezett "Társadalmi felelősségvállalás és média" konferencia résztvevői május 25-én az önszabályozó modell mellett tették le voksukat a jelenlegi gyakorlattal szemben. Az együttműködő cégek, tévék és rádiók célul tűzték ki, hogy a média működését szabályozó törvény új szövegébe kerüljenek be a gazdasági társaságok társadalmi felelősségvállalásának a médiában való megjelenítésére vonatkozó, a felelősségvállalás jellegéhez, céljához illeszkedő előírások. A konferencia résztvevői azt is el kívánják érni, hogy médiahatóság, az Országos Rádió és Televízió Testület gyakorlata az európai normákhoz illeszkedve az új normaszöveg elfogadásáig terjedő időben se gátolja a társadalmi felelősségvállalás körébe tartozó tevékenységek médiabeli bemutatását. A Társadalmi Felelősségvállalás Napján az akcióban részt vevő médiumok mindegyike hírműsorban, a cégeket megnevezve számol be olyan akciókról, amelyek a vállalatok társadalmi felelősségvállalását mutatják be. A médiumok az akcióban történő részvételükkel arra hívják fel a figyelmet: teljesen egyértelmű a különbség egy-egy közérdeklődésre számot tartó esemény tárgyszerű bemutatása és a fogyasztásra ösztönző, bújtatott reklám között, mely utóbbit - a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően ? továbbra sem kívánják alkalmazni.

A konferencia résztvevői és a Társadalmi Felelősségvállalás Napja akció kezdeményezői között ott voltak az Ericsson, a HP, a Nokia, a Pannon, a Richter és a Tesco, a médiumok közül az ATV, Danubius Rádió, Klub Rádió, MTV, RTL Klub, Sláger Rádió és a Tv2 képviselői.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.