A Javelin Strategy & Research piackutató cég felmérése szerint a tablethasználók között a legnagyobb változás az volt, hogy 24 százalékuk kevesebbet használta a számítógépét böngészésre és emailezésre, miközben 23 százalék jelezte, hogy kevésbé olvas információs tartalmakat számítógépen.
A tabletek penetrációja 2016-ra eléri a 40 százalékot. Elsősorban a 22-45 év közötti korosztálynak azok a tagjai vásárolnak majd ilyen készüléket, akiknek a jövedelme eléri az évi 100 ezer dollárt. A cég becslése szerint az Apple termékek részesedése ugyan csökken, de 55 százalékkal még mindig uralni fogják a piacot, míg a különböző gyártóktól származó androidos eszközök 32 százalékot fednek majd le.
A kutatócég, amely elsősorban a pénzügyi szektorra fókuszál arra is kíváncsi volt, hogy a felhasználók mit kezdenek a tabletekkel, különösen banki környezetben. Azt találták, hogy a tablethasználóknak a fele még nem bankolt a táblagéppel, de a nem tabletesek 77 százaléka jelezte, hogy még sohasem foglalkozott mobilbankolással.
A tabletesek 24 százaléka egy héten belül végzett ilyen műveletet, és 14 százalék 30 napon belül. Mivel a 90 napos terminuson belül 29 százalék mobilbankolt, ezekből a változó adatokból messzemenő következtetést a kutatók sem vontak le.